Hoi Tamara,
De mensen die ik ken die om gezondheidsredenen in het buitenland wonen, wonen op Aruba of in Spanje. Aruba is waarschijnlijk te warm voor je want ‘t is daar nooit minder dan 24 graden ’s nachts en overdag zowat bijna altijd boven de 30 graden. Ik heb er zelf ook 4 j aar gewoond en ik vond dat erg vermoeiend. Maar ‘t is maar net waar je je lekker bij voelt: mensen zat die pas ontdooien als het warmer is dan 25 graden. Voordeel van Aruba is dat de gezondheidszorg er alleszinds redelijk is, nadeel is dat het moeilijk is om met een lage scholing werk te vinden en dat de lonen voor laaggeschoolde arbeid in vergelijking met NL heel laag zijn terwijl de kosten bijna ’t zelfde zijn.
Een van de dames die ik ken die daar wonen om gezondheidsredenen heeft een NL arbeidsongeschiktheidsuitkering en woont er niet officieel, een andere verdient de kost met het verhuren van appartementen, de derde haar man werkt in het onderwijs.
Wij wonen zelf trouwens met veel plezier in 'n dorp in Noord Brabant en willen ook nooit meer terug naar de Randstad (heb daar ook 10 jaar gewoond en ben via Aruba toch weer in good old Brabostan terecht gekomen).
Groet,
Stippel.