Een euro is nu 2.59 Reais waard, dus volgens mij vallen de kosten nog wel wat hoger uit.
Wat de veiligheid betreft, ik heb eerst in Santos-SP gewoond, vervolgens in São-Paulo-SP en nu in Brasilia-DF. Mij is nog nooit iets overkomen, ik woon in een appartement (gesloten) met een portier.
Ik voel mij niet onveilig, al is enige voorzichtigheid soms wel noodzakelijk.
Ik heb nog nooit in een huis gewoond, en ken de gebieden waar jij over praat niet zo goed, het is een lastige vraag. Want als je aan Braziliaan vraagt of de wijk / de buurt rustig is en hij antwoord ja, kan wat voor hem rustig is, kan voor jou toch wat minder rustig zijn.
Ik zou mij toch goed laten informeren, voordat je ergens in een vrijstaand huis gaat wonen. Persoonlijk woon ik liever in een Condomio fechada of in een Appartement, zeker in de grotere steden. Hoe het buiten de steden is, daar kan ik je geen antwoord op geven. Ik werk namelijk gewoon voor een baas, dus ik heb altijd in een stad gewoond.
Brasilia is een verschrikkelijk dure stad, het onroerend goed is hier vreselijk duur voor de Braziliaanse begrippen.
Op basis waarvan denk je visum aan te vragen?