Wij zijn ook terug in NL…ik hoop dat je een beetje (geestelijk) voorbereid bent!
Want wat een verschil met het buitenland! Alles is hier zo petieterig klein…vreselijk.
En dan moet je weer achter de belachelijkste dingen aanhollen, belpakket plus van de PTT??? Laat gerust een dikke maand op zich wachten…extra vuilcontainer nodig? Schriftelijk aanvragen…dat soort dingen.
Zoooo bekrompen! Ik snap niet dat mensen dat hier gewoon vinden hoor.
Ik heb me opgeofferd omdat mijn man hier betere werkomstandigheden kon krijgen maar hij is de enige die er beter van geworden is…ik ben alles kwijt, mijn zelfstandigheid (zonder auto wonen we in de middle of nowhere, de enige plek waar nog een huis te huur was…), mijn huisdieren (hebben we moeten achterlaten, meenemen was te duur, de zaak vergoedde op de heenreis veel, nu niks meer…)…kortom welkom in nederland (ahum).
Ook ironisch was, we waren opgelucht te verhuizen omdat overburen hun hondje voortdurend lieten keffen; kom ik hier dag 1 in NL onze tuin ingelopen…laat de buurman doodgemoedereerd ZIJN keffertje in onze tuin de behoefte doen! Be lach elijk!!! Dag 2 (oudjaarsavond) gooit een of ander triest figuur een rotje onder de buggy van onze baby…stomme NL mentaliteit, weetjewel. Lachen om andermans ellende, want dat doen randdebielen als Joling en Gordon ook op tee vee…dus dan ben je alvast voorbereid.
Natuurlijk is hier niet alles kommer en kwel hoor, maar je blijft een buitenstaander…en eerlijk is eerlijk, ik kan niet WACHTEN tot we weer weg kunnen, al heb ik niet veel hoop meer.