USA

• Willem

Ik zeg ook niet dat het niet goed is zoals het werkt.

Ik zeg dat je er mee om moet kunnen gaan. Veel mensen in Nederland zijn zo gewend geraakt aan de Nederlandse manier van leven dat ze het buitenland erg eng vinden zodra ze daar eenmaal mee worden geconfronteerd.

• Prikbord Bezoeker

Je wil niet weten hoeveel Nederlanders krampachtig vasthouden aan hun nederlanderschap in het buitenland, Willem.

De omgeving moet zich aan hén aanpassen, niet andersom…

Terwijl ik wel 10x zou nadenken om bij een NL borrelclub oid te gaan zitten (in het buitenland), vind iemand anders het doodnormaal.Iedereen vult dat voor zichzelf in.Tenenkrommend zijn nederlanders die tegen buitenlanders nederlands blijven praten…werkelijk, zooooooo achterlijk!

• Willem

Ik woon in Noorwegen en ik spreek nooit met Nederlanders.

Buiten mijn familie en vrienden om heb ik nooit goed kunnen functioneren in Nederland.

Terwijl ik in het buitenland altijd erg wordt gewaardeerd.

• Prikbord Bezoeker

zou dat niet een heel klein beetje komen door de negatieve instelling van veel Nederlanders, Willem?

Kan er over meepraten, we zijn terug, kinderen hebben in de VS op een gewone school meegedraait…niks aan de hand.Hier horen we vooral wat NIET kan, en proberen ze je kind zo snel mogenlijk richting bijzonder onderwijs te duwen…omdat het licht autistisch is.

Alle extra's zijn wegbezuinigd, niks is nooit goed…dat zijn de scholen in NL helaas.

• zita

Beste Prikbord Bezoeker,

Zit je kind intussen al op het speciaal onderwijs of heb je dat tegen weten te houden? Als ze namelijk eenmaal dat stempel hebben is het vaak moeilijk om nog terug te kunnen naar een normale school.

Wij gaan als alles meezit over een aantal maanden verhuizen naar Canada. Een belangrijke reden die wij hebben om te gaan, is het slechte onderwijs in nederland voor kinderen die niet bij de middenmoot horen. Onze jongste zoon (13) heeft PDD-nos en loopt totaal vast op het speciaal onderwijs.

Voor mijn gevoel word het speciale onderwijs gebruikt als een afvalbak voor kinderen die ze op een gewone school te ingewikkeld vinden. Maar op het speciaal onderwijs krijgen ze ook niet de begeleiding die ze nodig hebben.

Groetjes van Zita.

• Prikbord Bezoeker

Hoi Zita,

Uiteraard gaat het speciaal onderwijs wat ons betreft niet door, laat ze maar moeite doen hoor.

Veel succes in Canada, je zult wel zien dat de voorzieningen voor kinderen daar niet zijn wegbezuinigd.

• zita

Hoi Prikbord Bezoeker,

Goed om te horen, laat ze inderdaad hun best maar doen. Daar worden ze toch ook voor betaald. En als het echt niet anders kan, dan altijd nog liever met een rugzakje op het gewone onderwijs als naar het speciaal onderwijs.

Bedankt voor de succeswens. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken en dat het klopt wat jij zegt over de voorzieningen voor kinderen daar.

Groetjes van Zita

• Prikbord Bezoeker

Met een beetje geluk hebben ze daar school bussen???

Laat maar eens horen hoe het bevallen is allemaal, en succes heb je nodig want het eerste jaar komt er nogal wat op je af en moet je heel erg wennen, met alle ups en downs vandien.Canada is gelukkig niet zo van de rest van de wereld afgesloten als de VS, dus dat scheelt.

• Saska

Hey Zita,

Ik wil je niet ontmoedigen en ja hier worden de kinderen goed begeleid, maar helaas ook in Canada het meer vraag dan aanbod verhaal.

Sta dan ook niet raar te kijken dat voor je DE hulp krijgt je toch op een wachtlijst komt.

• zita

Hoi Prikbord Bezoeker,

Ik zal hier zeker over een tijdje eens laten weten hoe het bevalt daar!

En ik denk dat je gelijk hebt dat het zeker het eerste jaar niet makkelijk zal zijn. Er moet veel worden geregeld. Ook denk ik dat het best een tijd zal duren voor je je draai een beetje vindt.

Groetjes van Zita.