contact komen

• lin

Zo graag in contact willen komen met mensen die ook willen gaan emigreren, maar voorheen getwijfeld hebben dmv heimwee, familie missen etc.

Wij willen graag in NZ gaan wonen en willen nu de stap gaan zetten.

• Ruud

Ter informatie: NZ heeft ook een eigen pagina.

• lin

Ja dat weet ik dit is een prikbord over emigreren vandaar.

:-)

• Yvette

Hoi Lin,

ook ter informatie;

het prikbord van de Nieuw Zeeland pagina (welke Ruud al aangaf) wordt zeker voor 75% gebruikt door mensen die gaan of willen of al geemigreerd zijn naar Nieuw Zeeland.

Het aantal reacties over emigreren naar Nieuw Zeeland en alles wat daar bij komt kijken is op dit emigratie prikbord redelijk schaars te noemen. De kans op meer respons is op het prikbord van de Nieuw Zeeland pagina waarschijnlijk veel groter.

Ik zou je vraag ook zeker even op het andere prikbord stellen.

Greetz, Omar

• Nathalie

Hoi Lin,

Wij (mijn man , dochtertje van toen 1 jaar en ik zijn 10 maanden geleden geemigreerd naar NZ. Vraag maar raak als je wilt

• ange

wij zij al minstens 2 jaar aan het denken( na een flink aantal reizen) om te emigreren naar NZ en hebben vorig jaar een aantal dingen geregeld.

omdat de familie (vooral schoonouders) erg moeilijk deden hebben we het afgeblazen.

ondertussen hebben we een dochtertje van 7 weken en alsnog blijft het kriebelen. dus….. we zijn nu toch echt gestart met diploma's vertalen, ielts test regelen, etc, etc

inmiddels hebben we de familie weer op de hoogte gesteld dat we bezig zijn met een visum. Ze hadden dit denk ik niet meer verwacht, zeker niet omdat we net een kindje hebben, maar wij willen toch zeker voor een paar jaar, waarschijnlijk langer het avontuur aangaan.

Wij hebben het motto: beter geprobeerd en spijt hebben dan spijt hebben van iets wat je niet geprobeerd hebt!!!

dus we gaan ervoor.

van Nathalie zou ik graag willen weten hoe het met jullie kindje gaat?

Wij zijn van plan als alles lukt,volgend jaar oktober te vertrekken, ons dochtertje zal dan ook een jaar zijn.

ik hoor graag van Lin en Nathalie jullie verhaal

gr Ange

• Nathalie

Hoi,

Met mijn dochtertje gaat het echt heel erg goed. Ze heeft totaal geen aanpassingsproblemen ofzo gehad en liet alles gewoon gebeuren. Ze vond het wel even raar toen we voor het laatst in ons huis waren in NL, die toen helemaal leeg was. De weken voor onze emigratie waren heel erg hectisch omdat wij de verhuizing en het visum allemaal in 8 weken moesten regelen. Daar kwam ook nog de verkoop van ons huis bij. De vlucht is wel een verhaal appart maar dat ligt gewoon helemaal aan hoe je kindje is. Onze dochter is nogal behoorlijk actief en waar we zo bang voor waren is ook gebeurd. Ze heeft de hele reis vanaf Amsterdam naar Los Angeles niet geslapen! Pfffffffff dat waren wel even pittige uurtjes hoor! Ze wilde alsmaar spelen en omdat wij de andere pasagiers niet wilden lastig vallen met haar gehuil hebben we haar maar laten doen. Omdat we er rekening mee hielden en 1x luxe wilden reizen zijn we business class gevlogen met een stopover in LA en Fiji. Absoluut meer ruimte, maar afgrijselijk duur.

In NZ eerst 5 weken in een motel gewoond en toen de container kwam hadden we een huur huis gevonden. Heerlijk weer je eigen spullen en voor onze dochter haar complete kamertje en al haar speelgoed. Ze is nu net vorige week 2 jaar geworden en het gaat heel erg goed met haar. Ze gaat 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf en zal al best wat engels kennen. Wij blijven nederlands praten omdat we toch willen dat ze daar zoveel mogenlijk van mee krijgt. Het engels gaat vanzelf wel op het kdv en straks op school. Ze is al vrij snel begonnen met bye bye zeggen en nu zegt ze ook al " See You, nice, toys. Voor je dochtertje zou ik me geen zorgen maken hoor want die past zich gewoon heel makkelijk aan. Als je meer wilt weten laat het maar weten.

Groetjes Nathalie

• lin

Hoi Ange wij zouden vorig jaar ook al gaan we waren toen ook alles al aan het regelen maar we hebben toen alles afgelast omdat ik niet wilde.

Nu had ik zoiets van we gaan het gewoon proberen, maar nu twijfel ik weer enorm, ppfff wordt er soms gek van.

We hebben afgesproken dat we het er even niet over hebben en we zien wel hoe het loopt.

Gelukkig staat het beroep van mijn vriend wel op de lijst met gevraagde banen, hij is namelijk bakker.

Jullie veel succes met alles!!

• ange

hoi,

Leuk dat jullie reageren

Waarom wil je op dat moment dan niet?

Wij hebben de voor en nadelen op papier gezet.

Nadelen zij er zeker. Wij hebben beiden een leuke baan, mooi huis, leuke familie, dus dat zijn echt de nadelen, je laat dat allemaal achter.

Mooi huis is materialistisch en wat dat betreft kies ik toch voor de natuur in NZ.

Tja een baan dat zullen we dan wel zien. ik ben lerares voortgezet onderwijs, dus ik maak wel een kans en dat is ook het avontuur……….wat brengt het leven ons daar. Gelukkig kunnen we staks een tijdje leven van ons spaargeld, maar spannend is het wel, want je wilt toch ook niet blut raken. Zeker niet met een klein kindje.

Het laatste: famillie dat is echt het moeilijkste. Ik zou echt van mensen willen horen hoe ze daar mee omgaan. Je breekt echt hun hart. Ik heb daar grote moeite mee. Zeker als je je ´stoere´ vader ziet huilen en zich afvraagt waarom? Wel zijn mijn ouders heel reeel door te zeggen dat het ons leven is en als we graag willen dat we het dan moeten doen. Mijn schoonouders zijn op het moment boos. We zijn normaal gesproken meer dan welkom, zeker met hun 1e kleinkind, maar nu lijkt het wel of ze ons negeren. Afgelopen woensdag hebben we verteld dat we bezig zijn met een visum, sindsdien zijn ze heel afstandelijk. Waarschijnlijk gaan we vanavond naar ze toe om te vragen hoe dat zit. Ik heb er absoluut geen zin in, maar een beetje steun zou toch wel prettig zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.

ik ben ook benieuwd naar jullie verhaal!

groetjessssssss

• lin

Hoi Ange,

Dat is mijn grootste probleem mijn familie te moeten missen en alle zekerheden hier achter te laten.

Mijn ouders hebben ons ook verteld dat we het moeten doen als we het ook echt willen.

Wij hebben hier ook een leuk huis, goede baan, vaak op vakantie, kortom we genieten vollop.

Gisteren waren we aan het fietsen in de bossen, nou en dan krijg je ook zo'n gevoel van hier is het ook mooi.

En in NZ zijn er ook dingen die tegen kunnen vallen.

We kijken wel wat we gaan doen misschien over een paar jaar of eerder nu weten we het nog niet.

Hoop dat je gesprek bij je schoonouders goed is gegaan, wij horen ook van sommige dat ik het toch niet vol zou houden en dan zakt de moed me gelijk in de schoenen.

En dan denk ik misschien hebben ze wel gelijk en wil ik naar een jaar terug!!

We zien het allemaal wel.

Groetjes

ps misschien kunnen we prive mailen??