Hoi Hans,
dat is inderdaad wel een verschil. Ik moet ook zeggen dat ik liever iets bestaands koop, dan helemaal vanaf nul te beginnen. Heb jij enig idee hoeveel geld je nodig hebt om een gemiddelde campground te kopen?
Hoi Anna,
Voor bedrijven met veel real estate zoals campgrounds, motels en marinas hanteer ik een vuistregel van ongeveer 15 tot 20% inkomen uit de investering. Om aan een inkomens eis voor het E2 visa te voldoen (40 tot 50K) zou je dus een bedrijf moeten kopen van minimaal $300.000. Yvette gaf al aan $400.000 en dit is denk ik wel een beetje een minimum. Ervan uitgaand dat je daar dan $60.000 tot $80.000 (de 15 tot 20% regel) uit kunt halen. Ga dan even uit van 40 tot 50K om van te leven, en je moet ook nog belasting betalen, dan hou je nog 20 of 30K over voor investeringen etc.
Deze berekening is heel globaal en je moet me daar niet op vastpinnen. Maar uit ervaring weet ik dat de 15 / 20 % regel voor dit soort bedrijven aardig klopt. Enige voordeel dat je hebt met dit soort bedrijven is dat je er mogelijkheden zijn tot financiering, die zijn er voor andere bedrijven zonder real estate weer niet.
Hans
Hoi Ruud,
In principe zelfs met minder eigen geld als je een deel zou kunnen financieren. Het zou bijv. mogelijk zijn om met 200K eigen geld en 200K financiering een campground te kopen van 400K. Alleen omdat het rendement op de investering (de 15 / 20 van vorig bericht) zo laag is krijg je waarschijnlijk problemen met betaling van de rente en aflossing van de financiering.
Dat is nu het wezenlijke probleem met dit soort bedrijven, de prijs is vrij hoog i.v.m. het onroerend goed dat in de koopprijs zit en omdat het rendement op het onroerend laag is, is het eigenlijk alleen interessant om een campground, motel, hotel of jachthaven te kopen als je zelf alles of in ieder geval het grootste deel zelf kunt betalen.
Wij zijn ook bezig met ons te verdiepen om een campground te kopen, zijn zelfs al 14 dgn aan het werk geweest op een campground.
Ook wij vragen ons af of met ± € 200.00,- eigen geld het mogelijk is.
Ik zit er momenteel over te denken om toch met een emigratie bureau contact te zoeken om ons voor te laten lichten.
Hoe denk je zijn onze kansen met dit bedrag en hollandse vechtlust?
Hallo Colorado,
Ik hoop dat je bedoelt 200.000, elk ander bedrag zal niet voldoen.
Als je bedoelt 200.000 euro, dan is dit bijna $250.000. Zoals ik al schreef, het is mogelijk maar het houdt niet over. Het is mede afhankelijk van de winstgevendheid van het bedrijf.
Neem eens contact me op, ik zal je even een apart mailtje sturen.
Groeten,
Hans
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?