Is er een website waar een (gratis) kansbeoordeling gedaan kan worden voor Emigratie naar Amerika?
Of een website waar meer uitleg staat over de verschillende visums voor werken in de US? Mag ook tijdelijk zijn.
Alex
Hoi Hans,
ik wil je nog bedanken voor de moeite die je enige jaren geleden voor ons hebt gedaan met het zoeken naar een campground in California.
Om diverse redenen is ons idee om naar California te emigreren niet gelukt, het grootste obstakel was de financiele onzekerheid.
We zijn nu echter zover dat we nog dit jaar emigreren naar Nieuw Zeeland, vooral financieel bood dat ons meer zekerheid. We hebben daar beide een job offer in wacht gesleept, voor ons beide een baan bij de overheid.
Da's dus wel wat anders dan een campground en die ideen hebben we nu even in de ijskast gezet.
Ons contact was in iedergeval prettig en vooral ook erg duidelijk.
vriendelijke groeten Yvette.
Hoi Yvette,
Heel leuk nog van je te horen en ik ben blij voor je dat het gelukt is om naar een ander land te gaan, al is het dan niet Californie. Maar NZ lijkt me een heel goed alternatief, anders, in sommige opzichten misschien zelfs beter. In ieder geval voor jullie omdat je daar een job offer hebt.
Het is en blijft een probleem met bedrijven met omroerend goed in de prijs zoals bijv. motels, campgrounds en jachthavens om met beperkt eigen geld een goed bedrijf te kunnen kopen. Momenteel hebben we nog een ander probleem en dat is dat een E2 visum aanvraag verschrikkelijk lang duurt. En niet elke verkoper wilt daar op wachten.
Ik hoop dat jullie het goed gaat in NZ en hou ons op de hoogte.
Hans
Hoi Anna,
ik wil je best uitleggen waarom het ons niet gelukt is, in het kort;
Je hebt voor Amerika een paar regels waarvan 1 er is als je een eigen bedrijf start ben je verplicht een aantal Amerikanen in dienst te nemen (zeker 3, het ligt als ik me nog goed kan herinneren aan de omzet die je draait). Bovendien heb je een soort formule die ze gebruiken om te kijken of je jaar omzet/inkomen groot genoeg is. Voor een campground, toen, kwam het neer op zeker €400.000,- als investering. Dit hadden wij gewoon niet, verder was het ons idee om iets kleinschaligs op te zetten genoeg inkomen voor onsze boterham en een leuk leven, maar voor de immigratiedienst hadden we de eerste 5 jaar een groeiende omzet moeten kunnen laten zien. Een eigen bedrijf starten en meteen al je eerste jaren winst draaien is voor startende ondernemers haast onmogelijk. Bovendien heb je gedurende die 5 jaar geen zekerheid dat je mag blijven. En dit alles was met een dochter van toen 7 niet echt een goed idee.
Ik weet uiteraard niet of de regels nu nog zo zijn, maar dit waren zo'n beetje de obstakels waar wij toen tegen aanliepen.
Wij wensen jullie veel sterkte met jullie plannen.
groetjes Yvette
Hoi Anna,
Het probleem met zoiets als een campground is dat je veel geld kwijt bent aan onroerend goed en dit levert niet direct geld, dus inkomen op. En je hebt inkomen nodig, op de eerste plaats om van te leven maar ook voor een visum.
Overigens is het niet zo dat het aantal Amerikanen dat je werk moet verschaffen gekoppeld is aan de grote van de investering.
Yvette schrijft dat je 5 jaar niet zeker weet dat je mag blijven, dit is wat kort door de bocht. Als je op een E2 visum gaat mag je zo lang blijven en het visum zo vaak verlengen als je wilt zolang je aan de E2 visum eisen voldoet. Het opstarten van een bedrijf in de VS is natuurlijk wel een hele onderneming, je weet ook nooit zeker of het zal lukken en daar heeft Yvette dan wel gelijk, als het niet lukt dan moet je het land uit. Dat is ook de reden waarom wij altijd werken met de aankoop van een bestaand bedrijf, dan heb je een zekerheid van inkomen en weet je dat je, als je het niet helemaal verpruts, je gewoon aan de visum eisen blijft voldoen en je dus zonder problemen is de VS kunt blijven.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?