Hallo Janet ga naar deze website die is speciaal voor als je wil emigreren naar
canada.
http://oyop.com/xoops/html/modules/news
Succes hier mee
Dat vind ik nogal een boute stelling die je neemt.
Vergeet niet dat in Nederland het zo slecht nog niet is en dat je het heel anders kan aantreffen dan in Nederland. Ik denk dat het in geen enkel land perfect is hoewel sommige landen aardig in de buurt komen. Tenzij je het weer als enige criterium neemt…
Als jij voor het zeggen had waar zou jij dan heen willen emigreren en waarom doe neem jij die stap dan niet als je het hier niet meer bevalt?
oa een antwoord op je vraag! : Kan je meer voorbeelden geven!
Tomatenplukken te zwaar voor uitkeringsgerechtigden
Gepost door David Amon (Davitamon) - Bron: Volkskrant
Gepubliceerd: vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:33
Tomatenplukken is te zwaar voor uitkeringsgerechtigden, zo blijkt uit een proefproject gehouden in Den Haag. De Raad voor Werk en Inkomen (RWI) hoopte met het project honderden uitkeringsgerechtigden aan het werk te helpen. Alle 25 deelnemers zijn echter voortijdig gestopt met plukken.
Het project, dat in april dit jaar van start ging, moest het tekort aan seizoensarbeiders in de land- en tuinbouw terugdringen en tegelijk mensen met een uitkering van werkervaring voorzien. De bijstandsgerechtigden zouden er tevens financieel op vooruit gaan.
“Ze hadden vier weken nodig voor ze wisten hoe het hier zo'n beetje werkt. Maar ja, die mensen hebben jaren thuisgezeten. Wat mag je daarvan verwachten?”, zegt Nico Duijvenstijn, een tuinder die meewerkte aan het project. Toch is projectcoördinator Arjan van Straten “zeer tevreden”. “Er waren kinderziekten, maar het is een proefproject.” De deelnemers vonden de dagen te lang, of vonden het werk niet leuk. Anderen hadden last van eczeem. “Met jeukende handen gaat het niet”, aldus Van Straten.
Ander antwoord : North Carolina
Wat belachelijk!
Ik heb oa druiven geplukt in frankrijk en vond alleen de eerste paar dagen zwaar.Werken went, maar helaas er zijn er bij die bijstand als een recht zien en overal te beroerd voor zijn…tja, niet mijn keuze.Ik word ook altijd allergisch van mensen die wel willen emigreren maar…. (bekende rijtje excuses), schei toch uit denk ik dan, je vastklemmen aan allerlei drogredenen.Of je doet het, of niet.
Je kunt het ook van de andere kant bekijken: dat het allemaal gewoon kan in Nederland. Ik word ook woedend als ik dit lees en ik heb dan gauw de neiging om de uitkering in te laten trekken of op zijn minst te korten.
Maar dan nog heb je mijn vraag niet beantwoord: waarom ga je dan zelf niet weg als je het in Nederland niet meer bevalt…..
Bianca
Maar dat kom je in north Carolina ook tegen hoor, kan ik je melden.Overal is wel wat hoor.
Ik weet niet wat voor ideaal plaatje je van amerika hebt maar ga er voor alsnog vanuit dat niemand hier op je zit te wachten en dat het niemand iets kan schelen waar je vandaan komt…of het nou north carolina is, of washington…
Jde krijgt hier met mensen te maken die andere gedragscodes en gewoontes er opna houden, en die, omdat je hier niet geboren en getogen bent, niet de jouwe zijn…zal je niet meevallen.
Nou ik wil ook uit dit kl*te land!!!
Andere landen zijn misschien ook niet perfect, maar zo erg als hier………
Wil je nog meer voorbeelden weten waarom het hier niet zo goed is?
Neem nou huursubsidie.
Voor een woning sta je heel lang op de wachtlijst. zeker een jaar of 4.
Noodgedwongen ga je dan op zoek naar een particuliere woning, want
je hebt toch een dak boven je hoofd nodig. Daar betaal je natuurlijk veel
te veel voor. En als dan je inkomen eigenlijk te laag is voor de woning,
krijg je gewoon geen huursubsidie. Terwijl je die eigenlijk hard nodig hebt,
en terwijl je geen andere keus hebt dan die woning.
Volgende voorbeeld bijstands uitkering
Stel je wilt graag werken, en daarvoor heb je kinderopvang nodig. En je
hebt niemand anders om op te passen. Mensen met een laag
inkomen krijgen daar subsidie voor, anders is t gewoon onbetaalbaar.
Nu het volgende: Die subsidie wordt dus niet verleend in t geval dat je
partner in detentie verblijft. (Heb je klappen gekregen van je partner, krijg
je ze nog eens van de nederlandse wetgeving!!!) . Terwijl je het dan juist
extra hard nodig hebt, want je hebt geen partner meer.
Tegenwoordig als je een jong kind hebt, ben je niet langer vrijgesteld van
sollicitatieplicht bij bijstandsuitkering. Je solliciteert dan eigenlijk voor niks
want werken gaat uiteindelijk toch niet, want je hebt geen plaats om je
kind op te laten vangen.
Wil je nog meer voorbeelden waarom het hier zo “geweldig ”is?
Dank je wel Nederland!!!!!!!!! Daarom sluit ik me aan bij Theo. Als
je hier weg kunt, doe dat dan zo snel mogelijk. Je wordt hier alleen
de grond ingeboord
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?