Hoi Monique,
Goed om te lezen hoe jullie in het emigratieproces staan. Wij willen ook eigenlijk een B&B of een restaurantje beginnen, maar dan zullen we eerst wat meer financiële middelen moeten hebben.
Redenen dat wij willen emigreren zijn: het leefklimaat in Nederland (het is er allemaal niet beter op geworden wat betreft tolerantie e.d., dat hebben wij helaas ook van dichtbij ervaren), altijd die haast en die stress, alle files hier, het beleid van de regering op veel gebieden, etc. etc.
Bij vrienden en familie hebben wij de afgelopen jaren al meer dan eens laten vallen dat het ons wel wat lijkt om te emigreren, maar eigenlijk zijn we er pas het laatste half jaar echt over aan het nadenken. Of we het rond zouden kunnen krijgen, is een tweede. Ook bij ons reageren de meeste mensen (zoals onze ouders) niet positief, wat natuurlijk ook wel logisch is want je zal veel minder contact hebben en elkaar minder zien.
Zelf ben ik er ook behoorlijk mee bezig; af en toe weet ik ook echt niet meer wat we moeten doen, maar dat hoort denk ik allemaal bij het proces waar je doorheen gaat. Jullie hebben de aanvraag, begrijp ik, inmiddels lopen?
Wij hebben nu in ieder geval n.a.v. een eerste kansbeoordeling telefonisch gesproken met een consulent van een emigratiebureau. Het was een beoordeling op basis van skilled worker en zowel Jaap als ik komen in aanmerking om hoofdaanvrager te worden, dus dat is voor ons gelukkig een voordeel. We hebben een afspraak gemaakt voor een introductiegesprek bij dat emigratiebureau en daarna gaan we alles op een rijtje zetten en de komende maanden goed nadenken of en wanneer we de procedure definitief op willen starten.
Hoe je het ook went of keert: het blijft een enorme beslissing en die neem je inderdaad niet zo maar!
Jullie ook veel succes met alles! Ik ben trouwens wel benieuwd of jullie al een plaats of een gebied in gedachten hebben waar jullie zouden willen wonen.
Groetjes,
Ingrid