terug naar nederland en internationaal onderwijs

• Maureen

hallo marjo,

Wij zijn na 2 jaar in Houston Texas gewoond te hebben, ook op zoek gegaan naar een internationale school. Onze dochter heeft 2 jaar internationaal onderwijs gehad en we zijn van plan om weer weg te gaan. Zij zit op een internationale school, gesubsidieerd. Kijk op de site van www.sio.nl dat is een site van stichting internationaal onderwijs. Daar staat ook een lijst met alle internationale scholen, met of zonder subsidie. Veel succes!

Maureen

• marjo

Hi Maureen, Dank voor je reaktie. Heeft jouw dochter op de Europese school gezeten of zit ze er nog op? Ik zag namelijk een advertentie voor woonruimte. Mag ik je vragen of de school bevallen is mbt het internationale onderwijs? Ik denk niet dat wij permanent willen blijven in Nederland maar aangezien er diverse omstandigheden zijn waardoor wij niet willen blijven in het land waar wij nu wonen denken wij om terug te gaan naar Nederland voor een (on)bepaalde tijd. Ook is het misschien goed om daarbij toch ook daadwerkelijk de Nederlandse cultuur te proeven want dit hebben mijn kinderen nog niet echt gedaan ondanks dat zij Nederlands zijn of ben ik misschien wel te idealistisch?

• marjo

Dank voor de informatie Niels!

• Maureen

Hallo Marjo,

Onze dochter zit op de Elckerlyc school in leiderdorp, (zie lijst sio), leuke school, een montesori school met een international stream en een nederlandse (gewone) school. De europese school schijnt goed aangeschreven te zijn, maar daar hebben wij zelf geen ervaring in. Als jullie niet willen blijven dan kun je een internationale school kiezen en het nederlands als 2e taal of andersom (nld als 1e taal). Wij hebben deze school gekozen mede omdat het niet al te ver van het werk moest zijn, misschien kun je eerst beginnen met te kijken waar jullie gaan zitten voor het werk en dan kijken welke school dichtbij is. Succes met de huizen jacht.

• veltman

Kijk ook eens op www.wereldschool.nl.

Succes en vriendelijke groet,

Pauline Veltmanmarjo schreef:

>

> na jaren in Zuid Europa te hebben gewoond gaan wij terug met

> onze kinderen omdat wij ze een betere en bredere opleiding

> willen geven in een niet commerciele school.

>

> Ze moeten naar een internationale school omdat ze altijd

> engels onderwijs hebben genoten. Wie heeft ervaring met

> terugkeer naar Nederland en internationaal onderwijs?