Ben nu druk met Nieuw Zeeland.
Voorwaarden daar:
Iets opstarten exact gelijk aan wat je gedaan hebt. (Waarom exact?)
Werkgelegenheid bevorderen ( begrijp ik)
Moet een benefit for NZ in zitten, zoals export. Zo niet… forget it.
Daarnaast: de ambtenaar die moet goedkeuren bepaalt alles.
Wat houdt een E2 in?
Hoi Ruud, ik kan je alleen maar een vergelijking geven met wat jij aangeeft en wat er in de VS geldt.
Exact gelijk, is in de VS niet nodig. Hebben onlangs nog een Lawn business verkocht aan een slager die tuinieren als hobby had. Je moet natuurlijk wel enige affinieit hebben anders kun je denk ik niet slagen.
Benefit, dat is in de VS de werkgelegenheid, iets anders kan ik er niet van maken. Of het moet zijn dat er geld binnen komt vanuit het buitenland tijdens de investering.
In principe is een ambtenaar degene die bepaald of je een visum krijgt, maar als je voldoet aan de eisen die ik gegeven heb dan is er in pincipe geen probleem. We hebben wel eens een afwijzing gehad bij een moeilijk geval, maar nadat de advocaat een babbeltje had gemaakt met het consulaat en er op gewezen had dat er voldaan werd aan de eisen werd het goedgekeurd.
En afhankelijk van het bedrijf, daar bedoel je waarschijnlijk mee een 2 of 5 jarig visa. Simpel gesteld, als het consulaat weing inzicht heeft in het bedrijf, bijv. omdat het een nieuwe opstart is, dan zouden ze kunnen beslissen dat het een 2 jarig visum wordt. Wij werken normaal met bestaande bedrijven waarvan er cijfers zijn zodat het geen probleem is om een 5 jarig visum te krijgen.
E2 is het soort visum, in dit geval een investeerders visum. Je kunt meer info vinden op http://www.pbbi.nl/Nederlands/FAQ.htm
Overigens was het niet de bedoeling om reclame te maken, ik wilde eigenlijk Oscar van dienst zijn.