emigreren naar turkije

• Ruud

Y.T..:)

• Stippel

Ik denk dat Nieuw Zeeland zo gigantisch groot is dat een paar NL racisten niet echt veel aan kunnen richten. We kunnen ze ook in blikjes van 10 stuks verpakken en opsturen…. Wat een machtig mooi land is dat trouwens! Ooit ga ik er nog wel eens een tijdje wonen…

Turkije: nog zo'n prachtig land. Vriendelijke mensen die oprecht geinteresseerd zijn, heerlijk klimaat, prachtige natuur. Als ik met pensioen ben en het is er nog steeds zo als een paar jaar geleden, weet ik 't wel!

• Marieke

NL racisten??????????????????????????????????????????????

Een beetje overdreven vind ik het wel hoor, maar ik wil jullie wel weer eens horen als er een (bekende) nederlander afgeslacht word.

• yvette

ja sorry hoor maar dit vind ik toch even te ver gaan!!!!!!!!!!!!

die uitspraak moeten we maar niet serieus nemen.

• suzanna

hallo,

wij zijn een paar keer eerder in Turkije op vakantie geweest.

Prachtig land met heel veel zon (ook in december). Sierlijke palmbomen, schone stranden, azuurblauwe zee, super goedkoop en zeer vriendelijke mensen (oke, je hebt daar ook erg opdringerige types rondlopen, maar waar niet). Heerlijk eten, drinken en uitgaan.

Straks als ik met pensioen ga (nog 1.5 jaar), gaan wij verhuizen. Wij kunnen kan daar met ons kleine pensioen als BEA leven. Want eerlijk is eerlijk met 1000 euro hier rondkomen is een hele opgave. Alleen onze vaste kosten (huur, gas elect., telefoon) bedragen 600 euro in een maand. Met het resterende geld moeten wij proberen te eten, drinken uitgaan en natuurlijk allerlei verzekeringen betalen. Dat redden wij straks niet meer.

En ik denk vooruit. Want als wij nu zoveel problemen hebben (al die schandalige berichten over verzorgingshuizen, wachtlijsten enz) in het zorgsector, wat gaat dan over 10 jaar gebeuren, denkt u? Er komen steeds meer ouderen bij. Niet alleen bij ons, maar ook in andere EU landen (Duitsland, Engeland, Noorwegen, Griekenland, Spanje, Portugal, Italië). En de Nederlandse bevolking inkrimpt. Dus de problemen worden alleen maar groter. Of verhuizen of slikken.

• roy

".

• Yvette

Dat heb ik ook nooit gezegd dat dat land bestaat!!!

Ik heb enkel duidelijk proberen te maken dat ik de sfeer momenteel in Nederland niet prettig vind en dat ik het geen prettig land meer vindt om mijn dochter in op te laten groeien.

Daarnaast heb ik proberen duidelijk te maken dat ik hoop dat de mensen met een verkeerd gedachtengoed hier blijven. Dat is namelijk wel een van de vele redenen van ons vertrek. Je hebt zelf ook al een aantal redenen naar voren gebracht in een posting. Dus helemaal onherkenbaar is het niet voor je.

Ik ben zelf absoluut niet vies van een pittige discussie en die ga ik graag met iedereen aan maar de sfeer in deze posting vond ik behoorlijk grimmig en sommige uitspraken gingen mijn inziens over de grens. Maar dit is slechts mijn mening.

Verder heb je mij nergens zien schrijven dat ik een land zoek waar iedereen het met mij eens is. Gelukkig bestaat dit land ook niet, en als het bestond zou ik daar zelfs niet voor kiezen!

Maar voor mij staat wel vast dat de manier hoe hier in Nederland momenteel met elkaar omgegaan wordt niet mijn voorkeur geniet.

Misschien dat het nu wat duidelijker voor je wordt. :-)

groetjes en verder iedereen veel succes mijn zijn of haar plannen, wij schieten in iedergeval al lekker op en hopen nog dit jaar ons geluk elders te beproeven.

• Stippel

Mijn tante heeft dat ook gedaan, en zij is een tijdlang heel gelukkig geweest in Turkije, ze heeft de knoop alleen nooit definitief door durven hakken.

Een groot voordeel van Turkije is ook dat je heel makkelijk weer op familiebezoek in NL kunt, lijkt mij. En nog goedkoop ook, alleen niet meer met Onur Air :-)

Even een andere vraag: hoe dacht je het te gaan doen als je echt hulpbehoevend wordt? Ik heb wel begrepen dat verzekeraars zich ook steeds meer gaan richten op de grijze golf die naar het buitenland vertrekt (geloof zelfs dat ze al klinieken aan de Spaanse costa's hebben). Geldt dat ook voor Turkije of is de medische zorg daar standaard al goed genoeg?

• nermin

Nederland heeft een verdrag getekend met Turkije.

Volgens dit verdrag kunnen de mensen gebruik maken van de voorzieningen (ook AWBZ) in Turkije.

Er zijn plannen om een soort verzorgingscompelex in Turkije te laten openen waar bewoners op zichzelf wonen en indien gewenst (tijdelijk of permanent) hulp inschakelen. De werkelijke zorgkosten kunnen (afhankelijk van je verzekeringspakket) tot 100 % terug betaald gekregen worden.

• Syll en Tsjoe (Cuneyt)

Beste Franka, wij zijn een stel en jong gezin ( 1 zoon van 6) uit Dordrecht en zitten al een tijdje met het idee om binnen 3 jaar te emigreren naar Marmaris/ Kusadasi .

We hebben veel positieve ervaringen van emigranten gelezen in forums, en ons verlangen om te emigreren is hierdoor nog meer versterkt.

We raken er maar niet over uitgepraat dat we dit echt willen.

Binnen 3 jaar willen we nog wat geld sparen en heel veel info hierover verzamelen , om zodoende bij emigratie een eigen zaak (Appartementen verhuur,eetzaakje,bar of stranttent bijvoorbeeld) te beginnen in Marmaris/ kusadasi.

Hierbij willen we alvast uw e-mail adres vragen om in de toekomst eventuele corrospondentie te houden.

Mijn vriendin (43) is Nederlandse en ik (40) heb de Griekse nationaliteit maar van Turks komaf.

We zijn niet getrouwd en hebben een zoontje van 6 jaar.

We hopen in ieder geval dat het allemaal gaat lukken, en geloven er zelfs sterk in ,dat het gaat lukken.

Mochten we wat vragen hebben dan willen we u graag mailen..

Met de vriendelijke groet ..

Syll Schermer ve Cuneyt Akifoglu