Ik ben reeds 8 jaar geemigreerd naar Turkije en heb voor het ogenblik het hier erg naar mijn zin. Ik denk er nog niet over om terug naar mijn land te komen.
Het leven is hier heerlijk, met een klein pensioen kan je hier makkelijk leven. De mensen zijn hier nog vriendelijk en gastvrij, altijd bereid je te helpen. Ben weduwe en woon hier alleen. Heb wel het voordeel hier een eigen zaak te hebben in een turkse vennootschap dit omdat ik me te jong voel niets meer te doen en te oud om nog veel te werken. Dus lekker gewoon werken als ik zin heb,tussen mensen die er ook dit ritme op houden. Is het vandaag niet dan is het morgen. Slapen gaan als je moe bent en opstaan als je wakker word. Als dit geen droomleven is.
Opstaan met de zon,elke dag toeristen die komen en gaan en maar 1 of 2 weken verlof kunnen nemen, en dan kunnen zeggen, ik blijf lekker hier ben elke dag in verlof. Dit is pas leven. Want bij ons is het echt zoals ik dagelijks hoor, de stress, de sleur, de belastingen , het geweld en noem maar op.Hier is het leven helemaal anders, het eerste jaar is ook wel aanpassen gevraagd, het is een andere cultuur, maar die neem je makkelijk over ,of je past je aan en je krijgt heel veel vrienden, echte vrienden die je elk uur van de dag helpen en dit niet altijd uit winst belang. De juiste mensen uitkiezen is natuurlijk het moeilijkste. Maar eens die gevonden, wil je niet meer uit Turkije weg. Ook al moet je hier alleen als vrouw komen wonen.Ik ben ook een weduwe van 55 jaar,gelukkig met een zakelijke achtergrond en niet bang van het avontuur. Ik heb hier ook voor en nadelen in dit land, heb ook tegenslagen gekend, maar hier helpen de mensen elkaar er bovenop te komen . Je moet echt Turijke beter leren kennen wil je hier emigreren. Maar ik zou het zeker overdoen.
Mensen die meer geintresseerd zijn in emigreren naar Turkije, altijd welkom met jullie vragen.Heb ervaringen zat die ik graag met anderen deel.Ook zakelijk.
francoisevanhaesebrouck@hotmail.com
Ik heb reeds velen geholpen de stap tot emigreren naar Turkije te zetten.
Groetjes uit Kusadasi mijn thuishaven, maar ik reis dagelijks door gans de kustreek van Turkije. Ken elke badplaats bijna van buiten.Ik ken van elke badplaats de voor en nadelen om er te komen wonen.
Franka