Moeders gezocht die ook naar Duitsland zijn geemigreerd

  • Josee

    Hai!

    Ik ben op zoek naar moeders die naar Duitsland geemigreerd zijn of dat binnenkort gaan doen om samen te mailen over alles wat met de emigratie te maken heeft, en het leven in Duitsland, van Kindergarten tot en met Eigenheimzulage, vrije tijd enz .

    Heb je interesse, stuur me dan een voorstelmailtje. De bedoeling is dat er in forumvorm wordt gemaild, het forum is net opgestart.

    Vele groetjes,

    Josee

  • La M@m@

    Wij denken nog na…er zijn ruimere en betaalbaardere huizen dan in NL…

    Laat maar ff horen!

    Groetjes van Tijdelijk in NY.

  • Josee

    Het adres is http://www.onswollukje.nl/duauch

    Wat wil je weten LaM@m@?

    Veel huizen zijn inderdaad goedkoper en de grond kan groter zijn maar dat is wel afhankelijk van waar je gaat zoeken in Duitsland. Als je aan de grens gaat zoeken, waarbij het ook weer ligt aan het grensgebied, dan heb je ook een portie geluk nodig bij het zoeken van een voor jou geschikt huis. Wij hebben heel veel geluk gehad, hoeven niet extreem te gaan verbouwen maar er zijn ook veel mensen die veel moeten gaan verbouwen aan hun huis omdat het flink verouderd is of de kamers te klein zijn en dat moet je er ook voor over hebben.

    Groetjes,

    Josee

  • La M@m@

    Dat heb je bij huizen zoeken altijd nodig…een beetje geluk. En oud zoeken we niet, we gingen jaaaaaren geleden al samenwonen in een rijtjeshuis uit '30…mijn god wat een ellende.Dat kun je niet hebben met kinderen en een man met een zeer drukke baan…

    Een ruim budget is ook wel handig ;-) ;-) , als je je huidige huis een beetje goed weet te verkopen is dat geen probleem.

    Wij zoeken in North Rhein Westfalen…nu gewoon ter orïentantie via internet (wat kosten huizen waar, globaal), later als de contracten getekend zijn enzo gaat mijn man 3 maanden gerichter speuren in Dld…met het hele gezin is geen doen.Een optie is ook eerst huren…

  • Josee

    Wat leuk dat je je geregistreerd hebt op het forum. Gezellig! Ben benieuwd naar wat je allemaal tegenkomt bij het zoeken naar een huis en welke vragen je hebt.

    Jaaa, dat van een heel oud huis, heel herkenbaar. Ons eerste huis was een huis uit 35..moest erg veel aan gedaan worden.

    Nu hebben we een huis uit 64 maar de bouw is heel anders, veel en veel degelijker, dus dan is het voor ons wel te doen.

    Maar het blijft toch een meerjaren plan. Vind het niet zo erg deze keer, als ik zie wat we er voor terug krijgen, echt een heel fijn huis in een fijne buurt.

    Groetjes,

    Josee

  • La M@m@

    Ja, hoi, ik heb me geregistreerd maar nog niks vernomen….werken log in name en wachtwoord gewoon???

    Ik ben benieuwd…zag er wel informatief uit!!!

  • Josee

    Thanx!

    Ik heb je inmiddels al gemaild, hoop dat je mijn berichtje hebt gekregen..

    Wacht het even af.

    Lijkt me erg leuk als je mee komt mailen, ben verder druk bezig met info verzamelen en leden werven.

    Vele groetjes,

    Josee

  • Josee

    Thanx!

    Ik heb je inmiddels al gemaild, hoop dat je mijn berichtje hebt gekregen..

    Wacht het even af.

    Lijkt me erg leuk als je mee komt mailen, ben verder druk bezig met info verzamelen en leden werven.

    Vele groetjes,

    Josee

  • La M@m@

    Nog geen e mail ontvangen helaas!

    Sta wel vermeld zag ik…Leuk!

    Succes ermee, en tot binnekort!

  • Josee

    Als het goed is kan je nu gewoon meedoen op het forum, het wordt al een stuk gezelliger met meer leden he, begint nu te komen.

    tot mails aldaar.

    Vele groetjes,

    Josee