Moeders gezocht die ook naar Duitsland zijn geemigreerd

• kid

Voor veel informatie over emigreren naar Duitsland kijk je op http://www.kopeninduitsland.nl

• sproetje

Hallo ik wil je het volgende mee geven

Op de 1 ste plaats wil ik je waarschuwen voor het kopen van huizen in Dtsl

Ik heb zelf een koophuis gehad en de nodige negatieve ervaringen opgedaan

Al met al woon ik nu in een huurhuis in dtls en ook daar weer ogen en haken maar wel over heen te komen hoor

Een huurhuis heeft bv geen keuken ze zeggen dat dit een verplaatsbaar meubel is

Houdt ook rekening met warm miete en kalt miete dat kan heel erg verschillen

kalt miete komt nog toelage bij die niet of nauwelijks is vastgelegd dus geen echte normen

eigenheimzulage krijg je alleen bij een koophuis dit kun je zien als koopsubsidie

wohngeld kun je ook vragen (huurhuis) maar afhankelijk van de samenstelling van je gezin…als de oppervlakte meer is dan de vastgestelde norm dan wordt dit afgewezen

Tevens wil ik je aangeven wanneer je in NL blijft werken en door wat dan ook werkeloos wordt en je een uitkering wilt aanvragen dan heb je een probleem NL wijst je naar dtsl en vice versa

Mijn ervaring is gewoon in NL blijven doordrammen dat je daar je lasten hebt afgedragen en niet in dtsl en dat er geen mogelijkheden zijn om in dtsl om te werken

Zo een heel verhaal….wil je misschien nog meer weten? vraag het me gerust misschien weet ik niet alles maar ik heb 4 jaar hier ervaring opgedaan en wil ieder dan ook waarschuwen dat het gras echt niet groener is bij de buren die je dan ook nog belazeren als je niet op past(excuses voor taal)

Er zijn vast mensen die wel goede ervaringen hebben maar ik ben nu druk bezig om terug te keren naar NL

nu ik in echtscheiding lig zijn hier geen kansen meer voor mij

Su6