met HBO-V naar Nieuw Zeeland

  • Paul

    Hoi,

    Wij willen graag emigreren naar NZ maar hebben niet de juiste opleiding om en genoeg punten en een job offer te krijgen. Ik overweeg nu om HBO-V te gaan doen vanuit de gedachte dat verpleegkundigen op de Skills Shortage List staan.

    Een hele investering dus vandaar dat ik benieuwd ben of er mensen zijn die ervaring hebben met deze emigratieroute: met HBO-V naar NZ.

    groet,

    Paul

  • Yvette

    kijk eens op het prikbord van de Nieuw zeeland pagina, daar staat vast de info die je zoekt, anders kan je je vraag daar ook stellen. Ik denk dat op dat prikbord je kans veel groter is om antwoord te krijgen.

    Wij hebben ook de meeste antwoorden en vragen via dat prikbord gezocht en gevraagd.

    succes, yvette.

  • Paul

    Hoi Yvette,

    Dank je voor je tip. Zoeken op HBO-V levert op die site geen hits op dus ik heb mijn vraag daar ook neergezet.

    Ik las op de emigratiepagina voor Australia al wel dat het HBO-V diploma daar word geaccepteerd alleen dat sommigen eerst een bijscholingscursus moesten volgen (van een half jaar) terwijl anderen binnen een paar weken en met hulp van collega's gewoon zelfstandig konden werken in een ziekenhuis.

    groet,

    Paul

  • yvonne

    En je hebt dan natuurlijk ook de benodigde werkervaring als verpleegkundige nodig, min 2 jaar, als ik het goed heb.

  • Stephanie

    Beste Paul,

    Voor een reportage in ons weekblad Vriendin ben ik op zoek naar stellen/gezinnen die van plan zijn binnenkort weg te gaan uit Nederland om economische redenen, omdat ze vanwege een ziekte beter zullen functioneren in een warmer land of om andere praktische redenen. Zou jij daaraan willen meewerken of ken je mensen om dit bericht aan door te sturen? Ik hoor heel graag iets; als je je telefoonnummer mailt, kan ik het verder uitleggen.

    Vast bedankt,

    met vriendelijke groet,

    Stephanie Kaars (journaliste Vriendin; 020-597 9623)

  • Paul

    Beste Stephanie,

    Wij vallen niet in de categorie mensen die binnenkort van plan zijn weg te gaan uit Nederland. Wij hebben jaren in Australie en New Zeeland gewoond en hebben twee keer geprobeerd een visum te bemachtigen. Door veranderingen in het puntensysteem (eerste keer) en een onbetrouwbare migratie agent (tweede keer) is het ons tot nog toe niet gelukt.

    Wij willen nog steeds wel en zouden een Expression of Interest (NZ) kunnen uitbrengen of in aanmerking kunnen komen voor een tijdelijk visum (skilled independent regional, Oz) maar wij kiezen voor zekerheid. We hebben twee kleine kinderen en de twee pogingen hebben het nodige gekost. Wij kennen bovendien genoeg Nederlanders die het niet goed is vergaan na hun emigratie. Kortom, wij zijn voorzichtiger geworden en zullen alleen de stap nemen als we een job offer hebben en de papieren in orde zijn.

    groet,

    Paul

  • eric

    Hoi,

    Wat bedoel je met “we kennen genoeg Nederlanders die het niet goed is gegaan na emigratie”? Hebben ze het niet ‘gered’?

    Eric

  • eric

    Niet gered? Hoezo?

  • eric

    Volgens mij kun je met de oude ‘A’ opleiding wel degelijk gaan naar NZ, maar moet je een praktijkstage doen (onbetaald). Kijk een op de nieuwzeeland.startpagina.nl

    Eric

  • Paul

    Hoi Eric,

    Met ‘niet gered’ bedoel ik dat we genoeg Nederlanders kennen die er niet in geslaagd zijn om eenzelfde levensstandaard op te bouwen als die ze in Nederland hadden. Om enkele voorbeelden te noemen:

    - vrouw was in NL apothekersassistent en is nu in de 50 maar doet zwaar werk in de horeca

    - vrouw had in NL goede administratieve baan en is nu in de 40 maar kan alleen schoonmaakwerk krijgen

    - man werkte in NL voor de KLM en is na een paar jaar werk op Brisbane Airport al weer enkele jaren werkeloos

    - man had zeer verantwoordelijke baan in NL bij de politie (commissaris) maar werkt nu in de bewaking (inmiddels teamleider maar in het begin gewoon aan de poort zitten)

    - kinderen van emigrant (in de 30) die weliswaar leuk wonen maar vaak genoeg geen werk hebben

    Natuurlijk er zijn ook geslaagde Nederlanders maar bovengenoemde voorbeelden gebruik ik om aan te geven dat je niet moet denken dat je als emigrant met open armen ontvangen wordt en dat je dezelfde kansen zult krijgen als in NL.

    Paul