emigratie naar argentinie

• jeroen

beste janneke

aangezien wij 3 kinderen hebben zijn onderwijs en gezondheidszorg een belangrijk iets voor ons en een van de dingen waar bij ons nog al wat vragen over zijn.

graag zou ik deze buiten het forum om aan je stellen als dat zou kunnen.

mijn adres is meubelmakertje @home .nl

groetjes jeroen en debby

• patricia

Hoi

ik heb de papieren vanuit Argentinie binnen, nu alleen nog wat dingen in Nederland afronden (legalisaties en apostilles halen) en ik kan naar de Ambassade MET MIJN PASPOORT…….echt spannend. Ik heb al een ticket geboekt voor 23 juni dus nu gaat het echt gebeuren. Gelukkig is mijn vriend daar al 2 weken en heeft al een auto gekocht en is nu bezig in het huis te klussen. Als het goed is komt over 2.5 week de container aan met onze meubels en als ik in Argentinie kom zijn dus al onze spullen al daar.

Dus Janneke, misschien komen we daar elkaar nog wel tegen en voor de anderen: succes met je voorbereidingen enzo….Ik ga naar Buenos Aires dus zal wel een paar keer naar Cafe de Koning komen.

Ik check regelmatig deze site en anders stuur een mailtje zou ik zeggen……zowel janneke als jeroen hebben mijn emailadres al en Quillan, jou heb ik net een mailtje gestuurd.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Patricia

• monique

Hallo Janneke,

Kwam je bericht op het forum tegen en realiseer me dat het uit 2005 is toch wil ik je een paar vragen stellen.

Ik begrijp dat jullie 4 jaar in Spanje hebben gewoond voor dat jullie naar Argentinie vertrokken. Was dat vanwege de cultuur in Spanje of gewoon voor jullie werk.

Wij wonen nu bijna 4 jaar in Spanje en zijn met een aantal dingen niet happy. We willen niet terug naar Nederland en zijn daarom aan het onderzoeken wat Argentinie aan mogelijkheden heeft.

Zou je me ook wat meer kunnen vertellen over het onderwijssysteem, we hebben 2 kinderen van 9 en 7 jaar.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten Monique

• Erik

Ik heb begrepen van Spanje dat deze vooral economisch met een giga werkgelegenheidsproblematiek en de daarbij behorende zeer lage salarissen kampt.

• Patrick Beelen

Beste Monique,

Janneke zelf woont al bijna 3 jaar niet meer in Argentinië, ze is terug in NL. Ikzelf woon hier bijna 5 jaar. Ik kan uiteraard heel wat vertellen over Argentinië. Ik woonde zelf ook 4 jaar in Spanje vooraleer naar Argentinië te verhuizen. Het allerbelangrijkste wat je op dit moment moet weten over Argentinië is dat ook hier de crisis hard toeslaat. Kom je naar hier en je moet werken om te overleven dan stel ik me heel zeker de vraag hoe jullie dat willen aanpakken. Moest je naar AR kunnen verkassen met een job van een Nederlandse werkgever dan zit je uiteraard goed. Wil je meer info stuur dan gerust een bericht naar mijn mailadres… patrick.cordoba@hotmail.com

• lexy

hallo,

ik wil dol graag na argentinie…daar zit iemand die ik ontzettend mis…

ik weet totaal niet wat ik moet regelen en moet doen…dus ik ben nog een groetje in die dingen!!

maar ga het zo snel mogelijk onderzoeken…zou het heel fijn vinden als jullie wat info met me kunnen delen!!

groetjes lexy