Gescheiden, kiddies in NL..toch emigreren?

  • Andre

    thanx Dida, het overleg met ex is uitstekend, wij gaan samen naar de ouderenavonden en hebben veelvoudig overleg over de kiddies. En hebben dezelfde huisregels.

    Ik zit eerder in mijn maag hoe de kinderen dit zullen oppikken. Heb ze reeds verteld dat ik zal vertrekken en dat wij vooral in de vakanties zullen zien want ik kan niet twee woningen aanhouden.

    Dat zou eigenlijk het meest practisch zijn maar ja: twee huizen, een in NL en een daar, gaat nu eenmaal niet.

    Iemand nog suggesties?

  • michel

    Hoi Andre,

    Ik vind het goed dat je je eigen plan trekt in het leven. Je hoeft als ouders zijnde niet jezelf de hele tijd weg te cijferen. Als ik het zo lees heb je je verantwoordelijkheid echt wel genomen in het leven. Nu is het tijd om aan jezelf te denken. Wat denk je wat er allemaal te doen is in Barcelona voor die kids. Dat is echt veel. Je zult zien dat ze op een gegeven moment vaker na jou toe zullen komen dan dat jij naar Nederland komt. Probeer ze er van te overtuigen dat ze met spaanse les beginnen. Je oudste gaat studeren (als ik het goed had gelezen) en die kan dan over een paar jaar een uitwisselingsprogramma doen (heet eramus). Er zitten hier heel veel studenten die voor een jaar hier naartoe komen.

    Praktisch probleem huisvesting.

    Ik weet niet waar je vandaan komt maar koop een stacaravan. Goedkope huisvesting en misschien kun je deze nog verhuren ook zodat je je huur er uit hebt.

    Ander vraagje: wat ga je eigenlijk doen in Barcelona.

    succes.

    Michel

  • Andre

    Ja, ik vind dat de kiddies beter af zijn met een gelukkige vader elders dan een ongelukkige vader hier.

    De oudste heeft reeds een intensieve cursus Spaans in Sevilla gevolgd en beiden volgen Spaanse les.

    Dank voor je tip: stacaravan. Wellicht kan ik het uitproberen. Ik woon in Amersfoort en hier in de buurt moeten zulke caravans te koop staan, geloof ik.

    Ik ga werken in BCN, weet nog niet exact wat. Misschien begin ik een eigen bedrijfje voor historische tours of zo.