Gescheiden, kiddies in NL..toch emigreren?

  • ben13

    hoe te doen met allimetatie als je in het nieuwe land veel minder inkomen heb als in nederland???? bv in brazilie verdien je misschien 800 tot 1000 euro, dan heb je dus bbijna geen geld voor allimentatie

  • Andre

    Sorry Rinaki, maar volgens mij spreek je hier uit eigen ervaring en jij zit blijkbaar met een aantal trauma's.

    “Niet naar pa kunnen hollen…” een kind van 18 holt niet meer, en ze zal fouten maken; daar zal ze van leren bovendien. En dat van 14, bijna 15: ze zal bij de moeder wonen waar ik veel vertrouwen in heb. Heb je iets tegen gescheiden mensen?

  • rinaki

    Nee andre,ik zelf zit niet met trauma's.Ik ben zelf in nederland geboren in 1960.Ben in 1990 naar de antillen gegaan.Drie kinderen van mij zijn daar geboren .In 1992, in1994 en in1996.Maar ik had het over mijn man die met zijn moeder weg ging toen hij 11 jaar was,als je het goed hebt gelezen.Maar dat buiten discussie.denk je nou echt dat een jongen van 18 jaar zijn vader niet meer nodig heeft.En waarom zou ik iets tegen gescheiden mensen hebbenMijn man waar ik nu mee getrouwd ben is al 2x gescheiden,

  • rinaki

    Waarom val je me zo af,andre

  • Andre

    beste, ik had de oproep geplaatst om tips te krijgen. Niet om moraliserende praatjes te krijgen.

    En natuurlijk heeft een kind van 18 een vader nodig maar niet dagelijks. de vlucht uit Bcn duurt maar twee uur weet je.

  • rinaki

    Ik ga je geen moraliserende praatjes verkopen.echt niet.Maar je vroeg er zelf om.Een kind van 18 heeft zijn vader niet ieder uur van de dag nodig.maar je wilde toch tips.Ga mij dan niet afvallen omdat ik er zo over denk.Maar een vlucht uit bcn kan best wel eens langer duren als die twee uur die je aan geeft.Je kan er niet zijn op het moment dat hij/zij hun vader nodig hebben,dat is wat ik bedoel.Je moet er zijn als je ze nodig hebben,al zijn ze 18 jaar.Hoe doe je dat als je in barcelona zit.

  • rinaki

    Ik vind eerlijk gezegd,dat je er vrij makkelijk over denkt.Het zijn toch je kinderen.

  • Pien

    En hier komen we weer aan bij een discussie die eindeloos kan duren……

    en blijven meerdere antwoorden achterwege.

    Andre ik wens je succes met je beslissing, voor je kinderen kun je op div. manieren bereikbaar zijn, Je gaat tenslotte niet naar Timboektoe.

    Email , webcam, telefoon….

  • rinaki

    dat maakt dan toch helemaal niets uit,al ga je naar timboektoe,als er toch,email,webcam en telefoon is.

  • dida

    Je bent tot hun 18e verplicht een omgangsregeling met je kinderen te hebben. Als je nu een co-ouderschap hebt zul je dus samen met je ex, ofzo nodig samen met een mediator, een nieuwe omgangsregeling moeten zien te krijgen. doe je dat niet dan zal de rechter een uitspraak doen en ook de mening vam je kinderen vragen.

    Jouw emigratie kan ook vergaande gevolgen voor je ex hebben dus goed overleg is nodig. Niet dat je ex je tegen moet houden om die beslissing te nemen maar je bent tot hun 21ste financieel verantwoordelijk voor je kinderen dus het lijkt me dat je eerst gaat onderzoeken wat je daar kan gaan verdienen en of je het wel voor elkaar kan krijgen en dan een goede financiele- en omgangsregeling samen met kids en ex af gaat spreken. Als (co) ouder heb je wettelijke plichten, informeer eerst eens bij een advocaat (telefonisch consult is de eerste keer gratis) waar je allemaal aan moet voldoen voor je deze grote, maar heel spannende, beslissing neemt. zit zelf ook in het emigratieschuitje na scheiding met kids dus weet waar ik over praat. volg de weg van je hart met verstand!! succes.