Emigreren, maar waarheen?

  • Willem

    Maar ze kunnen het niet controleren.

    Geen relevante opmerking dus.

  • rinaki

    Zolang je geen sociale uitkering of wao bent maakt het niet uit hoelang je in het buitenland verblijft.Dat is jouw pakkie aan hoelang je in bv spanje wilt verblijven met vakantie.Buiten europa gelden andere regels.Op bv de antillen mag je maar drie maanden, met een verlenging van drie maanden verblijven als nederlander voor vakantie,volgens de regels.Maar als je daadwerkelijk ergens anders gaat wonen en niet met vakantie moet je vaak een bewijs van uitschrijving van de gemeente hebben anders schrijven ze je niet in .

  • Mejdl

    West Zeeuws Vlaanderen !!

    Als wij geen residents permit voor Nieuw Zeeland hadden gekregen waren we daarheen verhuisd ;-)

  • Richard

    Gezellige reactie Willem! Waarom het niet relevant is vraag ik me af, want het is de wet. En natuurlijk hoef je je niet te houden aan de wet, maar dat is aan je zelf.

    Alles valt te controleren dus ook dat, de vraag is alleen doen ze dat? Geen idee, ik denk het ook niet, maar je zou natuurlijk altijd ‘verraden’ kunnen worden. Met de huidige ‘klik-cultuur’ in Nederland zou dat zo maar kunnen gebeuren. En dan ben je dus wel het haasje!

    Maar ik zou me er inderdaad ook niet al te druk over maken.

  • ilona

    Hallo Willem,

    Ik heb je bericht gelezen op het prikbod. Je zegt dat je met je vijftigste een visum kan krijgen. Wat als je jonger bent??

    Ilonakhonkaen schreef:

    >

    >

    > ik zou zeggen , ga eerst eens een poosje met vakantie naar

    > een land ,wat je wel lijkt..

    > ik woon 12 jaar in thailand en dat bevalt mij best..

    > je kan alleen niet naar thailand emigreren, maar je wel in

    > nederland laten uitschrijven en in thailand een jaarvisum

    > aanvragen mits je 50+ bent

    > werken hier is ook erg moeilijk…

    >

    > willem