Emigreren naar Frans Guyana

  • Joan

    Mike

    Ben je al wat verder gekomen met informatie over Frans Guyana.

    Wij zijn ook aan het overwegen om naar fr. guyana te emigreren. Misschien is het leuk om informatie

    uit te wisselen met elkaar. Ik hoor het wel.

    Vr.groet

    Joan

  • John

    Hi joan ,

    heeft mike nog gereageerd? ik ben ook op zoek naar dezelfde info !

    gr

    John

  • Joan

    John,

    Nog geen reactie ontvangen van Mike…..

    Maar jij bent ook geintereseerd in Frans Guyana? Er is over het algemeen maar weinig informatie te vinden

    over frans guyana……..

    Vr.groet

    Joan

  • jakob israel

    ga volgende maand emigreren. ga eerst naar sao paulo, blijf daar een wwek of zo, ga dan noordwaarts richting frans guyana, waar ik mij blijvend wil vestigen (ben leraar nederlands van 57 die van minister van onderwijs mag gaan en staan waar hij wil, met behoud van wia, mits verhuizend naar eu-land, schrijf sinds 2003, na een annex-loopbaan als literatuurcriticus, mijn eigen teksten die ik vaak en graag voorlees in publiek, onder het pseudoniem ‘jakob israel’, sta sindsdien op internet te boek als dichter, slammer en rapper -De Oudste Rapper van Nederland-, mag allemaal zo zijn, als ik iets ben, dan ben ik toch wel vooral ‘dichter’ (gebleken te zijn), met dien verstande dat ik het ook nog weleens verkies mij in proza uit te drukken; ga in cayenne laatste hand leggen aan ALLES VERGETEN, de roman die ‘the story of my life’ bevat en waarvan de verschijning voorzien is op 26-10-2010, en in dit verband wil ik, na lange inleiding, eigenlijk vooral graag weten:)

    WIE HELPT MIJ AAN ADRES(EN) VAN GOED(E) HOTEL(S) IN HOOFDSTAD CAYENNE DIE BOVENDIEN NIET AL TE DUUR ZIJN …

    alvast bedankt voor reactie,

    met vriendelijke groet,

    ares koopman VII = akoopman6@gmail. com (ook voor al uw msn berichten …) tel 0637137908

  • piet

    hallo luitjes

    ik kom al sinds 1993 in frans guyana en heb zelf ook plannen om daar heen te emigreren

    zelf heb ik het gemakkelijk ik kan daar nl bij vrienden terecht

    deze vrienden wonen er nu al zo,n 20jaar en kunnen jullie ook wel info over scholen en zorg geven

    mailen kan naar joep en marijke moonen emeraldjunglevillage@wanadoo.fr

    hoop dat jullie er wat mee kunnen

    groet

  • Joep Moonen

    Wij wonen sedert 1989 in Fr Guyana en hebben er heel mooie jaren gehad, de natuur is echt overweldigend en we hebben heel veel mensen ontmoet van

    allerlei nationaliteiten.

    We hebben een lodge op een mooi stuk eigendom grond van 5 ha (deels primair regenwoud), op een strategische kruising van D5/RN2, de weg naar Brazilië.

    We (mijn vrouw en ik) deden kamers verhuren aan toeristen, en hike-, kano- en boottours.

    De lodge is 20 min van het vliegeveld en 30 min van Cayenne.

    Frans Guyana is duur, maar de inkomsten zijn ook in Euros dus kun je ook goed verdienen als je de zaken goed aanpakt.

    Alle EU burgers kunnen zich vrij vestigen in Frans Guyana dat gewoon de departement van Frankrijk is.

  • maik

    Hallo iedereen hoe kom je in Frans-Guyana

    zou graag daar willen wonen,dichtbij su hoe is het daar met werken, graag als vrachtwagenchauffeur.

  • Blue

    Hallo Joep moonen,

    Ik overweeg ook voor een verkennining naar fr Gyuana, voor 1a 2 weken. Als ik daar ben heb ik onderdak nodig ondanks dat ik blijf verplaatsen om het land te verkennen Kanik onderdak bij jou of ergens anders voor eenzachte prijs huren? En wat is een zachte prijs gemiddeld; zonder enige luxe?

    Ik wil als liehebberij aan veeteelt doenen groente verbouwen.Dus wil ikliever buiten Cayenne vestigen en op een vruchtbare bodem grond dicht bij een rivier.. Weet jij hoe ik aan een lapje grond kom? Moet ik hier aanvragen of moet dat in Frans gyuana gebeuren?

    Frans ben ik aan het leren. Versta wel en beetje.Is het daar veilig wonen? Geen roof en moord als in Suriname?

    Mag ik informatie aan jou vragen? Vr gr,

    Blue

  • aroen

    wil in fr.guyana vestigen. graag info daarover, en mogelijkheden voor landbouw ?

  • marie

    wilt iemand me zeggen hoe ik het best naar Frans-guyana kan emigreren mbt regels werk school kind in gr 5 cluster 4 in nederland woonachtig

    dank je