emigreren wie gaat ook?

• jacqueline

Er is meer in het leven dan van een uitkering in leven te kunnen blijven als het nodig is. Ik heb het liever financieel een stuk minder goed en een veel aangenamere leef wijze/omgeving. Mooie natuur, vriendelijke mensen, schone lucht en zo kan ik nog wel een paginaatje door gaan.

Wij vertrekken over 1.5 maand naar de andere kant van de wereld.

Groetjes,

Jacqueline

• Ploy

Jaqueline,

Wij willen graag weten waar je naar toe gaat en hoe je alles hebt geregeld. Wij zijn daar erg benieuwd naar. Ook onze gevoelens zijn hetzelfde zoals jij het beschrijft.

Wij horen graag van je

Ploy

• jacqueline

Hoi Ploy,

Wij vertekken naar Nieuw Zeeland. Ik zit dan ook meestal op het andere forum nieuwzeeland.startpagina.nl.

Groetjes,

Jacqueline

• Mark

Wat me opvalt is dat zoveel emigranten voor de makkelijkste weg kiezen?

Hoe kom je erbij dat het ergens anders schoner is? Dat valt enorm mee.

Als je vind dat mensen ergens anders vriendelijker zijn, vraag je eens af of jijzelf wel vriendelijk bent geweest? En zo kan ik nog wel even doorgaan.

• Carla

Hoi Miri,

Wanneer ben je van plan om te gaan? Ik wil wel mee!

Wil al een hele tijd naar spanje verhuizen maar alleen een apartementje huren is te duur voor mij.

Daarom zoek ik nog mensen die een appartementje willen delen.

Groetjes,

Carla.

carlagoesspain@hotmail.com

• Fransendiana

Pico Bello Schreef:

——————————————————-

> Ehhh…en dan krijg je die ‘droom’taal , het

> duits, er uiteraard bij cadeau…

>

> Gezelli !!! Je hoeft dus niet te roken om te

> kunnen blaffen…

8-)8-)

• Fransendiana

Hoe zou het vergaan zijn met al deze mensen met grote plannen, laat iets van u weten, wij zijn benieuwd naar uw ervaringen.

• EX emigrant NL for ever.

Stitch Schreef:

——————————————————-

> Hoe zou het vergaan zijn met al deze mensen met

> grote plannen, laat iets van u weten, wij zijn

> benieuwd naar uw ervaringen.

ik heb hele slechte ervaringen met emigreren ik ben naar meerdere landen verhuist en als je dan ziet hoe onder ontwikkeld en minder respectvol ze zijn naar mensen die anders zijn was er maar een conclusie weer terug naar het veilige nederland.

Wie emigreert komt echt met een koude kermis thuis dat kan ik je verzekeren.

Ik voelde ook schaamte naar mijn vaderland om als goedwillend mijn eigen land in de steek te laten.

Hier in Nederland is het enige land waar ik mij echt thuis voel en waar ik gelukkig ben.

Wat heb ik zeeën van heimwee gehad. Ik ga nooit meer de grens over want Nederland is groot zat.

Zeker als ik de top verhalen lees van Nederland liefhebber.

Dat is een met een missie voor het vaderland en daar moeten wij goed naar luisteren en trots op zijn voordat je gaat emigreren want Nederland is zo gek land niet en zeker zoals Nederland liefhebber zegt de goedwillende moeten hier blijven dan word Nederland een top land En dan word over decennia de geest van Nederland de geest van Europa en ver daar buiten.

ik bied mijn excuus aan het land Nederland voor het feit dat ik voor de emigratie zo heb zitten schelden en mopperen over mijn eigen land. Als er ergens ter mopperen en te schelden en vloeken valt is het over de vele landen waar ik geweest ben en niet over Nederland. Om nog maar te zwijgen hoeveel Nederlanders er aan tropisch ziektes zijn overleden. De vraag is of emigratie geen bedreiging is voor de volks gezondheid als je naar een land gaat waar mensen het niveau van de apen nog niet bereikt hebben.

Als je vanuit Marokko een hond mee neem dan is men o zo overtrokken met ziekte fobie terwijl de mensen de meest verspreide de soort is op deze aardkloot. Ik adviseer nederland liefhebber die een ongekende liefde heeft voor honden. Kijk uit in andere landen behandelen ze honden als ongedierte. Nederland is de hond vriendelijkste land van Europa.

emigreren nee nooit meer.

een gewaarschuwd mens telt voor 2 , want ik gun jullie niet die ellende en rotzooi dat over de grens plaatsvind,.

Nederland is mijn veilige thuis land.

groetjes uit Nederland

• Claudia D.

Ik denk, als je wilt emigreren, dan doe je dat, omdat je het zelf wilt en op eigen kracht.

Je wilt nu al van te voren een bepaalde schijnzekerheid inbouwen door een oppascircuit te regelen.

Waarom bv naar Spanje? Vanwege een positief gevoel dat je daar hebt tijdens je vakantie? Dan denk ik dat dit de domste reden ooit is om te emigreren.

Emigreren moet je zelf doen, je kunt tips en suggesties van andere aannemen, ervaringen aanhoren, maar uiteindelijk met je het zelf doen.

• evert

inderdaad,helemaal mee eens,begrijp hem ook wel een beetje,maar het is iets wat je zelf moet doen,mijn slogan is wie nooit iets onderneemt zal ook nooit iets veranderen.

ga dus ook op je 65e niet zitten mopperen van had ik toen maar………………….

het kan altyd tegenvallen,en ik zeg ook dat het niet allemaal rozegeur is,maar het is maar net hoe je je voorbereid en hoe je je opsteld,ik heb een goedlopend eigen bedrijf,maar ruil het zo in voor een baantje daar,want ik neem genoegen met een dak boven mijn hoofd en dagelijks eten en elke dag wat lol en avontuur.

dit is zo gekomen door wat sterfgevallen en ik ben toen anders gaan denken,maar iedereen mag het invullen zoals ze zelf willen.

bedenk je bent zo 65 en dan……………………..

st vincent&the grenadine,s

zoek het op en reageren mag.