emigreren wie gaat ook?

• miri

ook wij hebben plannen om weg te gaan uit nederland ivb met de oplopende stress….zelf denken we over spanje ;costablanca,maar heb je andere ideeen ,heel graag. het is misschien ook wel een goed idee om met een grotere groep te gaan zodat je elkaar kan steunen ,iets kan opzetten ,op elkaars kinderen kan passen etc. alleen reageren als je echt serieus bent.

• Victor Janssen

Hallo, even een reaktie op uw bericht

U wilt weg uit Nederland maar wilt u ook vér weg ? Bent u er zich van bewust dat de mogelijkheden ook dichterbij liggen, bijv. in Duitsland ? Als u persé naar het mooi weer wilt dan is dat geen keus natuurlijk maar u moet niet vergeten dat ook Spanje problemen kent met terrorisme, illegale buitenlanders (ligt dicht bij Afrika), ETA, etc. Daarbij vergeleken is Nederland nog een redelijk veilige haven.

Wij (mijn vrouw en ik) zijn jong gestopt met werken, ik ben ex-beroepsmilitair. Wij hebben toen vrij snel besloten om niet in Nederland te blijven en daarvoor waren meerdere redenen: de verharding en het doorgeschoten gedoogbeleid in Nederland én het feit dat je in Nederland bijna miljonair (in guldens dan…) moet zijn om een mooi vrijstaand huis te kopen.

Wij wilden echter niet TE ver weg omdat wij 3 kinderen, die allemaal op zichzelf wonen, achterlieten in Nederland.

Wij wonen nu in noord-west Duitsland, in de grensstreek bij de provincie Groningen, op het platteland. Wj hebben een huis gekocht met 2,5ha land erbij voor de prijs van een rijtjeshuis in Nederland…

Dus als u weg wilt uit Nederland, maar niet té ver weg van familie dan zijn er ook andere, vaak niet zo voor de hand liggende, mogelijkheden.

kijkt u ook eens op www.droomhuisduitsland.com !

Mijn reaktie is niet commcercieel bedoeld !

met vriendelijke groet,

Vic Janssen

Westoverledingen

Duitsland

• johan II

hallo Miri,

wil je svp een mailtje sturen naar

travelbug19701@hotmail.com

ik ben 33 j, serieus op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Graag zou ik een bed and breakfast opstarten in Spanje of waar dan ok

ik hoop op een reactie

groet

johan

• Pico Bello

Ehhh…en dan krijg je die ‘droom’taal , het duits, er uiteraard bij cadeau…

Gezelli !!! Je hoeft dus niet te roken om te kunnen blaffen…

• Monique (Jolijn/Yom/Myrthe)

Zodra ons huis verkocht is, gaan wij naar Spanje. Maar wij willen naar de Costa Brava en ook weer liever niet tussen alle Nederlanders.

Misschien kun je eens wat rondneuzen bij www.spanjeforum.nl

gr. Monique

• miri

ook wij denken aan spanje, zijn al een tijd aan het rondsurfen op allerlei sites, zelf heb ik al ervaring in b+b maar niet om het helmaal van de grond af aan op te starten, maar ben wel creatief genoeg om dingen te verzinnen …. wanneer wil je daarnatoe vertrekken?

• maria

Woon al meer dan 10 jaar in Spanje en geloof me, ook hier is het niet zoals vroeger. Nog maar niet te schrijven over het onderwijs, discriminatie, immigrantenbeleid etc etc… dit is vele malen slechter dan in Nl. Hier worden dagelijks Terroristen opgepakt die voor de grote jongens werken, Daarbij heb je de ETA. De ontzettend hoge huisprijzen (en vaak slechte kwaliteit) en dan in de costas niet te vergeten de verplichte autonome taal, wat verplicht is op school, vaak als eerste taal gegeven. en waar je niet ver mee komt in de wereld.

Als je kinderen hebt kun je beter in NL blijven is mijn advies. betere scholen, kinderbijslag en extra steun van de overheid is daar gegarandeerd. Zoek anders onder fracaso escolar ….het min. maandinkomen is laatst verhoogd naar bijna 600 Euro per maand. Vergeet niet dat de werkdagen hier lang zijn. tot min. 8 uur! Je hebt het fijne klimaat maar ja daar heb je niet veel aan als je zo veel moet werken. Spaanse gezinnen hebben de meeste schuld van heel europa bleek laatst uit een nationale krant. Ze spreken minder dan twee talen en 48% van de kinderen maken de middelbare school niet af… nee , nu ik kinderen heb ga ik weg.

veel succes gewenst

• Monique (Jolijn/Yom/Myrthe)

Nou Maria, daar word ik niet vrolijk van. Gelukkig heeft mijn man de mogelijkheid om zijn eigen werk “mee te nemen” en hoeven we het niet te hebben van werk/inkomen wat we in Spanje moeten vinden.

Als het echt allemaal tegenvalt, kunnen we daarom ook makkelijk terug naar NL.

gr. monique

• Erik

Meen je dat nou? om die reden emigreren? Kan me niet voorstellen dat het in Spanje beter is op dat gebied.

Als je ga veel succes, en ik zal maar niet te trein nemen als ik jou was.

Groet,

Erik

• ZONDE

Nederland is een superland, zelfs met uitkering kun je in leven blijven!!!

In veel landen kun je met een 45 urige werkweek amper rondkomen!!!

Ga je weg omdat je negatief bent over NL, ga dan niet!! Dan red je het niet, en kom je huilend weer terug. Believe me