Even terug

• sarah

mensen in nederland intolerant?? onzin

weinig respect voor elkaar? NONSENS

geen klantvriendelijkheid? nog meer onzin

sorry maar ik vind het onterechte beschuldigingen. ik vind dat nederlanders over het algemeen veel respect voor elkaar hebben. soms niet, maar dat kan ook niet altijd. geen klantvriendelijkheid….waar in hemelsnaam woon jij? ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet op een rustige/ vriendelijke/geduldige manier iets heb kunnen bestelling in de horeca of iets kon vragen aan een winkelier of zelfs een praatje maken met een vreemde…..en of dat nou hier in de achterhoek is of in a'dam, r'dam, den haag, kleine dorpjes of middelgrote steden.

alleen over het file verkeer kan ik niet meepraten, heb geen rijbewijs:)

• Ursula

Hoi Sarah,

Ik woon in de achterhoek in en piepklein plaatsje, zelfts hier kijken ze me aan alsof ik gek ben geworden als ik een vreemde goeiedag zegt (behalve de 60+ die kennen het nog van vroeger.)

Ik merk zelf dat het sinds 10-15 jaar hier steeds drukker word, dat er op weg naar mijn werk (14km verder) vaak 2x opstoppingen zijn voor stoplichten waar ik vroeger (tot voor 5 jaar) zonder problemen door kon rijden. Het is ook hier steeds meer volgebouwd met industrie en huizen, misschien goed voor de economie (ieder nadeel heeft zijn voordeel) maar er moet weer natuur voor ingeleverd worden.

Misschien is het in jou deel van de achterhoek anders, maar het feit is dat de maatschappij verandert. Echt onzin zijn de argumenten naar mijn mening niet, het hangt van de plaats af waar je woont in N, er zullen best nog rustige plaatsen zijn waar je elkaar kent en goeiedag zegt.

Misschien is het ook wel afhankelijk van je leeftijd, ik ben 35 en heb het hier drukker zien worden, wanneer je jonger bent ben je opgegroeit met het feit dat het al drukker was, dus je bent eraan gewend.

Groetjes Ursula

• Loek

sarah schreef:

>

> mensen in nederland intolerant?? onzin

> weinig respect voor elkaar? NONSENS

> geen klantvriendelijkheid? nog meer onzin

>

> sorry maar ik vind het onterechte beschuldigingen.

Ik noem het observaties, geen beschuldigingen. Ik vertel slechts wat ik heb ervaren tijdens mijn bezoek in NL. Als ik opmerkingen over Amerika ook altijd zo diep persoonlijk zou aantrekken was ik nu hartpatient.

Loek

• sarah

lol nou nou,

sorry maar ik kan het gewoon niet hebben dat mensen zoveel op nederland afgeven terwijl het mijn redding is geweest (ben geadopteerd) zelf ben ik ierland fanaat en wil ik graag een poos naar ierland emigreren maar dan echt om andere reden dan het weer, de mentaliteit ed.

ik woon in de buurt van zutphen ursula en waar woon jij in de buurt?

• Optimist

Oké Sarah,

Ik kan je begrijpen…….zeker..

Maar velen vergelijken NL met vóór de massale immigratie,…..en dat was gewoon veel rustiger, prettiger en socialer……….

Alles is harder geworden, Nederland en de Nederlanders veranderen, en dat is wel eens heel jammer en moeilijk te accepteren.

Begrijp je dat?

Een voormalig Optimist

• sarah

ja zeker nu begrijp ik je

-paar ervaringen meegemaakt over hoe erg de vooroordelen hier zijn over asielzoeker en dat was nogal heftig-

maar des al nietemin wil ik nog steeds naar ierland :)

ben al flink aan het orienteren en zeker nu t einde van mijn opleiding in zicht komt (juni welliswaar maar toch he)

nog steeds benieuwd of ik een huis kan kopen of dat het een kamertje huren word zoals veel mensen adviseren

• Erik

Duidelijk, interessant is te zien hoe het de laatste 5,5 jaar verlopen is, gezien ervaringen van anderen destijds……