Daar kan ik onderhand wel een paar A-4'tjes over volschrijven:-)
Zelf heb ik het onderverdeeld in de “wow, dat zou ik ook wel willen” en de door mij verafschuwde “En al je zekerheden dan?” types!!!
Gelukkig kreeg ik met mijn “Er is maar 1 zekerheid in in het leven en dat is dat we allemaal straks zes meter onder de grond met eiken of notenhouten plankjes gaan”.
FF serieus;-) je leert wel inzien hoe bekrompen, tegen het enge aan mensen soms leven. Dat huis, die goede baan, hun pensioen is voor hen een reden om vooral geen veranderingen van welke aard dan ook in hun leven aan te brengen. Let wel, ik heb een groot respect voor een ieder zijn keuze. En hoe geweldig een ieder het hier ook vindt om in een ander land te gaan wonen, er is lef voor nodig.
Ik heb echt een aantal jaren van voorbereiding achter de rug, ik wilde perse de taal goed beheersen(Grieks), en ik zeker van zijn dat mocht ik er onverhoopt alleen voor komen te staan , ik het dan ook zou redden in mijn nieuwe vaderland.
Ik was dan ook verbaasd dat ik toch enkele negatieve reacties kreeg in de trant van “Je goede baan”, “Je krijgt er spijt van” :-) en inderdaad: “Nederland is een goed land om in te wonen” maar de allermooiste vond ik “Op jou leeftijd!!!!!!!) (ik ben 41 jaar JONG!) Ook waren er die met de grootste stelligheid beweerde dat het me niet zou lukken om een baan daar te vinden met die 41 jaren en dan ook nog een ”buitenlandse“! Nou, deze 41-jarige positieve ”buitenlandse" had binnen twee weken een kantoorbaan.
Gelukkig was het merendeel van mijn omgeving zeer positief, gaven zelfs toe een “beetje jaloers” te zijn!
Goed, ik drink vanavond een Grieks wijntje op jullie; het gaat jullie goed in welk land dan ook!
Sylvia
P.S:Ik las laatst in het Expat blad dat maar liefst 52% (!!!!)van de Nederlanders er niet trots op is om in ons kikkerlandje te wonen!! Bizar toch! Impliceert wel dat zeer vele van onze landgenoten ons benijden………………