Spaanse basisschool en voortgezet onderwijs

  • MarieJosee

    Hoi allemaal,

    Wij willen heel graag naar Spanje emigreren en dat betekend dus dat onze kinderen daar naar zowel de basisschool, het voortgezet onderwijs en naar de universiteit zullen gaan.

    Wie heeft daar al ervaring mee of heeft al genoeg informatie hierover verzameld want ik kan nog niet echt wat vinden.

    Ik zou heel graag willen weten wat voor lessen de kinderen op de basisschool krijgen, wat ze moeten kennen tegen de tijd dat ze naar het voortgezet onderwijs gaan en hetzelfde geldt natuurlijk voor het voortgezet onderwijs. Hoelang gaan ze naar school per dag enz enz.

    Als ik mijn kinderen hier al op voorbereid en ze een basis hebben van de Spaanse taal hoeven ze niet een jaar of zo teruggeplaatst te worden als ze daar naar school gaan ivm het nog niet zo goed kunnen van de taal.

    In Nederland zijn er genoeg informatieve sites zoals Schooltv waar kinderen extra dingen kunnen leren, kent iemand zoiets in het Spaans?

    Nou, ik zou er heel blij mee zijn. Alle tips zijn welkom en alvast bedankt!

    Groetjes,

    MarieJosee

  • willie_

    Misschien kan je je vraag het beste op onderstaande link stellen. Succes met alles.

    http://spanje.startpagina.nl/prikbord/