Wie denkt als alleenstaande ook over emigreren?

  • dhabets

    Hallo Allemaal,

    Mijn grote passie is reizen en ik heb al heel wat van onze prachtige wereld gezien. Steeds meer voel ik de behoefte om op termijn te emigreren en het leven in het buitenland voort te zetten in een land/op een manier waarbij je veel buiten bent en fysiek bezig bent. Wie, wat, waar, hoe, geen idee. Het is een behoefte dat met de jaren sterker wordt en die niet persé vervuld hoeft te worden. maar het blijft wel trekken. Ik ben op zoek naar mensen van 30-45 jr om hier verder over te praten en te filosoferen.

    Mijn achtergrond is: alleenstaand (niet op zoek naar relatie), 39 jr, dierlievend, werkend in commerciële richting, HBO/WO opgeleid, 2 internationale studies. (je hoeft geen hogeropgeleide te zijn om te reageren!), talen: Engels, Duits en basis Spaans en Frans wonend in regio Utrecht.

    Misschien door af en toe (met een groepje?) samen te komen, kunnen plannen concreter worden. Het is in ieder geval leuk om over te praten!

    Wellicht tot ziens!

    Daphne

  • Dromer

    Hoi Daphne,

    Zelf denk ik er ook over om te emigreren zo ongeveer over 1 a 2 jaar. Waarom emigreren? Tja… Geef mij maar een iets warmer klimaat en lagere maandelijkse lasten. Ik ben niet zo'n actief persoon zoals je jezelf beschrijft, eerder het tegenovergestelde.Een luie donder. Ik ben een paar jaar ouder dan jij en ook alleenstaand. Als ik in het buitenland een leuk klein appartement kan vinden met uitzicht op zee of vlakbij de kust, dan verkoop ik hier de boel en leef daar hypotheekvrij. Werken (voor een baas) doe ik liever niet meer. Genieten van mijn vrijheid is mij heel veel waard.(heb geen uitkering hoor)

    Het ligt eraan wat je daar wilt gaan doen. Wat zijn je verwachtingen? Wil je thuiswerken (via internet of wat dan ook) of wil je voor een (Spaans) bedrijf werken? Wil je in het binnenland, in een stad of aan de kust? Je zal toch wel iets van een idee moeten hebben lijkt me.

    Veel buiten en fysiek bezig zijn, dan denk ik al snel aan toerisme. Fietstochten, wandeltochten organiseren.

    Aan mij zal je geen goede sparringspartner/gesprekspartner hebben. Ik ga namelijk voor een relaxed leventje en probeer het fysieke en de regelmatigheid te vermijden.

    Veel succes met je plannen en beslissing!

  • margot

    hei daphne,

    ik deel je passie, je wens en je status … kan ik als 61 jarige ook mee praten? wie weet wat dat oplevert … kijk voor meer info over mij op dewereldisbeweging punt nl met groetjes

  • vincent

    hallo daphne,,

    hoe is het nu met je ideeen ?

    ik heb dezelfde ideeen ,,wil er graag met je over praten,

    ik heb ook mogelijkheden te bieden, ik zoek samen werking,,,

    graag praat ik hier 1 op 1 verder over,,,kunnen we elkaar ook voorstellen

    groetje vincent