emigreren naar Zwitserland

• joycevoice

Al meer dan een jaar worstel ik met het idee om te gaan emigreren naar Zwitersland. Mijn huidige partner is een Zwitser en woont in Geneve. Het enige dat mij hier houd is mijn dochter van 6. Op dit moment verblijft zij het ene weekend van vrijdagmiddag tot zaterdagmiddag en het andere weekend van vrijdagmiddag tot maandagochtend bij mijn ex-man die in Rotterdam woont. Ik zou haar het allerliefst meenemen en een regeling met mijn ex-man treffen om bijvoorbeeld 2 weekenden per maand naar Nederland te komen, zodat zij bij haar vader kan zijn. Echter voel ik aan dat mijn ex-man hier waarschijnlijk niet akkoord mee zal gaan. Hij zou dan denk ik willen dat mijn dochter bij hem gaat wonen in Rotterdam, maar ik heb zo mijn twijfels of dit goed voor haar is.

Het blijft een knoop waar ik in blijf hangen en met als resultaat dat ik ook geen echte stappen zet om e.e.a. echt te realiseren, maar het houd me dag en nacht bezig.

Wellicht dat er mensen op dit forum zijn die mij tips kunnen geven hoe ik e.e.a. zou kunnen aanpakken of hun ervaringen met mij willen delen.

Bij voorbaat hartelijk dank!

Joyce

• David

Je kunt het beste even met je ex hierover hebben, kijk wat die zegt. Misschien heeft hij zelf wel een oplossing hiervoor. Klein beetje leugen kan wel, want achter elk waarheid zit er een klein beetje leugen in.

• Jeffrey

De vader is evengoed ouder van het kind als de moeder.

Dat u van mening bent dat het kind slechter af is bij de vader is niet een neutraal standpunt…

Je moet niet je eigen wensen (emigreren naar Zwitserland) boven je kind tillen.

Voor een kind is het beter dat het met beide ouders opgroeit, daar heeft het recht op.

Een regeling treffen waarbij het kind op en neer gesleurd wordt tussen 2 landen is gewoon belachelijk.

• martiz

Gruezi Joyce, Kijk eens op zwitserlandforum.nl typ emigreren of iets anders in het lichtblauwe zoekvenster

volg een discussie en stel je vraag.

Voor meer informatie en alleen informatie kun je aan terecht op zwitserlandforum.wordpress.com/emigratie

Let op Emigreren moet je leren !!!! en ECHT willen. groet marti