Emigratie en Brief adres wel of niet??

• Bianca V

Hoi allemaal,

Ik zit met mijn handen in mijn haar zo gezegd. Ik ben inmiddels in de VS bezig met immigratie.

Het is allemaal veel sneller gegaan dan wij gepland hadden maar vanwege ziekte van mijn partner ben ik inmiddels dus voorgoed in de VS.

Inmiddels is mijn huis verkocht en heb ik een nieuw adres nodig.

De gemeente schreef mij dat een brief adres tot de mogelijkheden behoort.

Ik heb een uitkering en die kan ik mee nemen naar de VS, vanwege deze reden en anderen heb ik dus een inschrijfpunt in NL nodig.

Inschrijven bij iemand als ‘bewoner’ levert allemaal problemen op met afvalstoffen heffing enzovoort.

Nu kan een commercieel Brief Adres ook, maar dat kost een lieve 75 euro per maand.. Als dit de enige mogelijkheid is dan zij het zo.. Maar..

Ook al stelt de gemeente het zelf voor ik vind op internet dus ook de volgende info:

"Vertrek naar het buitenland

Heeft u geen Nederlands adres omdat u naar het buitenland vertrekt, dan kunt u geen briefadres in Nederland aanhouden. Als u gedurende een jaar ten minste tweederde van de tijd buiten Nederland zal verblijven, bent u verplicht uw vertrek uit Nederland en uw adres in het buitenland door te geven aan de gemeente."

Ik hoop dat iemand mij het verlossende antwoord kan geven en anders misschien nieuwe suggesties heeft!

Heel erg bedankt!!

Bianca

• Ha-ns

Hallo

Doe dit wel via een stichting brief adres , dan bij een wild vreemde junk of zo.

Als het via een stichting gaat is er toezicht en zijn de richtlijnen voor zowel u als het de andere .

Ik ben niet onbekend hiermee. Mocht ik ooit als dak& thuisloze in mijn brommobiel en eventueel bungalow tent wonen en van plek naar plek rijden dan heb ik ook zo adres nodig.

Want ik ben dan wel een thuisloze die blijft werken ipv aan het infuus van de verzorgingsstaat. Een brief adres is nodig voor je salaris , w.a. of allrisk verzekering van mijn auto/brommobiel . verzekering voor de hond en kostbaarheden verzekering bij een eventuele auto inbraak en doorlopende reis verzekering voor als er iets gebeurt als ik de staats grenzen over rijd

Ook gezien bewoning van je eigen sta caravan op je eigen koop grond niet mag is een brief adres mij niet onbekend . Die kan straks opgeheven worden i.v.m een generaal pardon voor permanent bewoning van sta caravans .

Ik zit te overwegen om als thuisloze door het leven te gaan in een auto/brommobiel en tent mee , samen met de hond. In zwembaden avond weer douche of als ik tijdelijk met de tent op ene campingplaats sta . Het dan en thuisloos is dan ook weloverwogen en niet vergelijkbaar met dat schorem dat in de steden dakloos is en aan de drugs zitten.

Een brief adres is dan ene uitkomst. Want via het zwervers registeren zou ik geweigerd worden als je daar even een all risk auto verzekering op kunt zetten .

Ja zo ze je maar weer . De mensen die gewoon apart zijn , zijn het slachtoffer van de (nt)maatschappij met hun obstakels en de mensen die onaanvaardbaar apart zijn zoals die junks en zwervende criminelen kunnen zo een adresje krijgen en een uitkering. Je kunt beter een junk en dief zijn die dak en thuisloos is dan een gewoon iemand die daar welvaards weloverwogen besloten heeft.

Met vriendelijke groet,

• ha-ns

optie 2 is een goedkoop kleine kamer huren , kun je gelijk wat spullen opslaan.

Dan kun je via kamer.net of zo inschrijven .

Ik heb hier ooit eens elders over geschreven .

http://studentenhuizen.startpagina.nl/prikbord/12781315/thuisloze-in-mini-camper-zoekt-kleine-goedkoper-kamer-gezocht-als-bga-adres-en-basis-indien-nodig#msg-12781315

Nou ik zit op droog weer te wachten. volgens buienradar kwam die er aan voor enkele uren dan ga ik met de hond naar buiten.

Anders had ik op dit tijdstip die (kut ) pc niet eens aan. Ik had hem toch aan staan omdat ik nar buienrader moest.