Hoi allemaal,
Ik zit met mijn handen in mijn haar zo gezegd. Ik ben inmiddels in de VS bezig met immigratie.
Het is allemaal veel sneller gegaan dan wij gepland hadden maar vanwege ziekte van mijn partner ben ik inmiddels dus voorgoed in de VS.
Inmiddels is mijn huis verkocht en heb ik een nieuw adres nodig.
De gemeente schreef mij dat een brief adres tot de mogelijkheden behoort.
Ik heb een uitkering en die kan ik mee nemen naar de VS, vanwege deze reden en anderen heb ik dus een inschrijfpunt in NL nodig.
Inschrijven bij iemand als ‘bewoner’ levert allemaal problemen op met afvalstoffen heffing enzovoort.
Nu kan een commercieel Brief Adres ook, maar dat kost een lieve 75 euro per maand.. Als dit de enige mogelijkheid is dan zij het zo.. Maar..
Ook al stelt de gemeente het zelf voor ik vind op internet dus ook de volgende info:
"Vertrek naar het buitenland
Heeft u geen Nederlands adres omdat u naar het buitenland vertrekt, dan kunt u geen briefadres in Nederland aanhouden. Als u gedurende een jaar ten minste tweederde van de tijd buiten Nederland zal verblijven, bent u verplicht uw vertrek uit Nederland en uw adres in het buitenland door te geven aan de gemeente."
Ik hoop dat iemand mij het verlossende antwoord kan geven en anders misschien nieuwe suggesties heeft!
Heel erg bedankt!!
Bianca