Aupair/nanny in Midden of Centraal Amerika aangeboden!

• Magdalien

Hallo ouders,

(Ik spreek vloeiend Nederlands, maar is misschien handig voor Engelstalig lezers.)

Hi parents,

I'm Magdalien and 24 years old. I will be finished with my master degree in Sociology in one month. I really like children and most children also like me. I'm a kind hearted, outgoing girl, but can be strict when needed. My friends describe me as an easygoing and smiley girl . I can easily adjust myself to any situation and love new places and new faces. Until the end of August I will be an aupair in Paris. I speak fluent Dutch and English and I'm taking French language courses here in Paris. So let's hope my French will be pretty good in the next months . And I'm prepared to learn the language of the country I'm going. I like to learn new languages. For fun I like to hang out with friends and just experience new things. But I really love to dance (salsa, tapdancing, hiphop and jazzballet) and going out for dinner. Yes my hobby is eating .

I started babysitting at the age of thirteen, but in the beginning it was only occasionally. From my 18th until my 21th I lived with my uncle and aunt. In those years my aunt gave birth to two daughters. As part of living there I helped them a lot with raising the children. And I loved every little bit of it. Until know I still have a special relation with my two little cousins. Since two and a half years babysitting is my part-time job. I worked for a family with a newborn (and I stayed there until he was two years old). And I worked for a family with three children of 8, 10 and 12 years old (and I stayed there for 1,5 year). I enjoyed my time there a lot and still visit or talk with both of the families. And since two months I'm working as an aupair for a family living in Paris. They have two children of 4 and 8 years old. I will stay there until the end of August.

You can send a email to magdalien@hotmail.com. I prefer a big city or any country in South or Central America.

I hope to hear from you soon!

Magdalien

• Ikwilemigreren

Yeah right Magdalien,

Om je een beetje op weg tre helpen zal ik je een klein beetje extra info geven. In Midden Amerika is het verkrijgen van een nanny wel het makkelijkste en goedkoopste dat er is dus verwacht niet dat je dat als baantje kan nemen. Of ben jij bereid om voor 200Euries per maand te gaan werken. Dag en nacht als slavinnetje met een groot kans dat de man je zal lastig vallen.

Kort gezegd, vergeet het maar.

Je kan wel de taal leren maar ze zullen je daar niet mee helpen. Spaans is wel de basis maar is zeer verbasterd en veel landen en dat geeft veel moeilijkheden voor veel mensen.

Ik denk dat je optie een grote stad een betere optie is. Neem dan een grote stad in Europa.

Veel succes verder,

Cornelis

www.emigreren.nu

• marie

Beste Cornelis,

Inderdaad gebeuren deze dingen, maar ik denk dat u net zoals veel andere nogal makkelijk bang gemaakt kan worden met een paar enge horror verhalen, die zeker niet de au pair wereld presenteren. Natuurlijk is er altijd de mogelijkheid dat het tegenvalt, maar dat is zo met elke baan.

In landen zoals Zuid of Midden Amerika is het meestal niet de bedoeling bij een lokale familie te werken, maar eerder bij een expat familie. Deze willen graag een aupair uit eigen land ivm met de taal of cultuurverschillen in het opvoeden. Deze families houden zich qua regels vaak aan de Europese (Westerse) voorwaarden en behandelen je zoals het normaal is in een Westers land. Het belangrijkste is elkaar zo goed mogelijk te leren kennen voordat je als aupair bij de familie gaat werken en vantevoren

duidelijk afspraken te maken. Ik ken veel meiden die al als lange tijd als aupair werken en in veel verschillende landen hebben gewerkt en 95 procent van de ervaringen waren fantastisch.

Met vriendelijke groet,

Magdalien

• caja chica

Met dat soort baantjes verdien je hier (ik woon in Latijns-Amerika) maar $ 260 per maand, gratis kost en inwoning komen daar dan meestal wel bij. Ook expats betalen niet meer dan dat, er zijn immers genoeg gegadigden voorhanden.

Waarom zoek je geen baan in het toerisme of de horeca? Dat verdient ook miserabel, maar al snel het dubbele of drie keer zoveel als een Domestica verdient. Plus fooi.

Hoe is je Spaans? Als je hier serieus genomen wilt worden, zul je redelijk tot vloeiend de taal moeten kunnen spreken. Alleen in de toeristenbranche spreken sommige mensen wat Engels, zij het meestal op een bedroevend laag niveau.

Anyhow, ik wens je succes…bereid je goed voor door het land van je keuze uitgebreid te bestuderen.