nederlanders omgeving kleve

  • mirandabuck

    Hier een nederlandse familie(met twee pubber dochters) die reeds 1 jaar in kleve wonen.

    Het bevalt tot nu toe prima,dat geld voor het hele gezin.

    Ben op zoek naar nederlanders uit deze streek.

    Om eens gezellig(of als de ervaringen minder zijn minder gezellig)te babbelen over wat je allemaal zo meemaakt.

    Wat tips over en weer uitwisselen.

    Wij hebben ervoor gekozen om eerst een huis te huren in een duitsewijk om te kijken of het bevalt.

    De kinderen gaan naar een duitse school.

    Voordat wij gaan kopen zou ik graag mensen willen spreken die in een nederlandsewijk wonen hoe dat bevalt.

    Vooralsnog denken wij eraan hier te blijven wonen.

    Heb je iets te melden of tips…ik hoor het graag

    groetjes Miranda

  • Fiona

    Hallo Miranda,

    Ik lees je bericht nadat ik gegoogled heb naar Nederlanders in de omgeving van Kleve. Wijzelf zijn een gezinnetje dat graag in de omgeving van Kleve willen gaan wonen en we zijn op zoek naar Nederlanders die ons zijn voorgegaan. We zijn ons nog echt aan het orienteren, binnenkort gaan we de kant van Kleve op om het één en ander goed te bekijken, ook op het gebied van werk, school e.d.

    Zo te lezen moeten jullie inmiddels al 2 jaar in Kleve wonen, en ben benieuwd naar jullie ervaringen.

  • Coby en Peter Kars

    Hallo Miranda,

    Wij zijn Coby en Peter Kars, en wonen al 4 jaar in Bedburg-Hau, dat is een klein mooi plaatsje , dat tegen Kleve aan ligt.

    wij wonen hier erg graag, maar ik misssen toch wel sociale contacten, want hier wonen ook alleen maar Duitsers. Daar is niks mis mee hoor, maar zijn toch anders als wij, even binnelopen voor een kopje koffie, dat is er niet bij.

    Wie weet kunnen we een keer contact maken, zou ik erg leuk vinden.

    Met vriendelijke groeten

    Coby en Peter Kars.

  • Paul en Hanneke

    Hallo Coby en Cars,

    Wij, Paul en Hanneke Houterman, wonen ook sinds 2008 in Bedburg-Hau, ook zoals jullie tussen de Duitsers maar wel met hier en daar wat Nederlanders em. je ontdekt er eigenlijk steeds meer.

    We zouden n keer een afspraakje kunnen maken onder het genot van n kopje koffie. Kijk ook maar eens op een oude site ons, www.paulhouterman.nl daar hebben wij toendertijd de bouw bijgehouden. We staan ook gewoon in het telefoonboek.

    Gr. Paul en Hanneke.