Hallo
even los van mijn kijk op emigratie en mijn missie om juist in Nederland te blijven.
Lagere belasting klinkt mooier, maar vaak zijn de sociale voorzieningen als zorg voor ouderen en gehandicapten dan ook minder.
Als u jaren aan de Italiaanse schatkist betaald heb , dan is het ook de plicht van Italië om u de zorg te geven al;s u ouder word en niet ene land waar u al die jaren niet aan heb betaald aan de schatkist.
Buitenlanders die hier in NL decennia hebben gewoond en gewerkt en belasting hebben betaald die hebben natuurlijk alle rechten op de sociale voorzieningen en zorg opgebouwd in NL.
Dus lagere belasting is niet altijd beter.
In NL is het zo als rechts voor lagere belasting is word er ook volop bezuinigd op mensen die zorg nodig hebben en op natuur milieu en andere welzijn. in ruil voor lagere belasting zodat mensen ipv een modaal auto een mercedes of bmw kunnen rijden.
Links : houd de belasting hoog en verhoogt via een omweg heffingen om alles betaal te houden en dan lever je dus weer geld in.
kortom je word of door de hond of poes gebeten.
lagere belasting is ook niet alles s en hogere ook niet. Je moet dus kijken wat bied een lagere belasting mij.
zie het maar als het kiezen van een verzekeringspakket.
lagere premie met minder dekking en meer eigen risico
of meer premie met bijna alles gedekt en minimale eigen risico .
Bij de zorg verzekering voor mijn hond bijvoorbeeld heb ik gekozen voor een hogere dekking. Maar goed dat ik dat gedaan heb want de hond is aangereden op een pad wat verboden was voor gemotoriseerd verkeer en waar de hond los mocht en had verwonding. de 1000 euro kosten om het pootje te hechten , medicatie om ontstekingen tegen te gaan is via de zorgverzekering voor honden vergoed. Ook andere zaken waren verzekerd.
kortom goedkoper in belasting is hetzelfde als een verzekering met een lagere premie, je hebt minder dekking als je iets nodig heb.
uiteraard is het de keus van ieder voor welke pakket men kiest
Met vriendelijke groeten