Vul aan, ik ga op vacantie naar..............

• Erik

Lanzarote !

Klimaat is zalig in ieder geval en nog niet zo heel hectisch en druk.

Vriendelijke bevolking, goeie prijzen en spijzen…..>:D<

EN U !

• Nederland liefhebber.

Ik heb nu het al het meerdere dagen mooi weer is roostervrije dagen omdat ik genoeg teldagen heb dan werk ik smorgens een paar uren . ik werk dus liever 2 keer een halve dag dan 1 keer 1 vrije dag. Dan kan ik smiddags meer met de hond in het water spelen en dolle.

Deze keuze is voor mij en de hond het mooiste en combineert het mooie werk en de plezier van zwemmen met de hond het aller beste.

Dus blijf thuis want het is hier mooi genoeg in Nederland

In de winter tour ik rond met de

brommobiel door de overwinteringgebieden van ganzen en zo heb ik vakantie en onderzoeks werk in 1.

Kortom ook voor vakantie valt in Nederland genoeg te beleven.

Ik wens iedereen een fijne vakantie waar dan ook ter wereld..

Met vriendelijke groet,

• Fengzi Marco

Nederland. Ik woon in China en ga in juli op bezoek bij mijn familie.

• nederland liefhebber

Hallo

Ik wil niet aanvallend overkomen, maar wat bezielt een westerling die is opgegroeid in een beschaving en vrije democratie, om te willen gaan wonen in een land dat een communistisch regime heeft.

In rusland zagen ze 20 jaar gelëden al dat het niet werkt en onbeschaaft is en in China is het regime nog steeds aan de gang.

Mensen worden opgepakt zonder dat er sprake is van crimeneel gedrag.

Landen die nog dictatuur kennen communistisch fasistich of een ander soort dictatuur daar zou ik geen voet op de bodum willen zetten.

Met vriendelijke groeten

• nederland liefhebber ( hans)

o ja het is nog niet zeker, maar misschien ga ik met de brommobiel naar Duitsland bij de Elbe in het gedeelte van de voormalige DDR Daar wil ik de halsband kleuringen van kolganzen aflezen , dat gebeurt daar weinig en kan ik zien welke ganzen daar op doortrek naar Nederland zitten in september voordat ze naar Nederland komen in de winter .

Ik heb de laatste 6 maanden aanzienderlijk wat Duitse taal geleerd.

Voorheen kende ik alleen Engels als niet NL taal en daar heb ik toen ook een aanvullende zelf cursus voor gevorderden moet doen

• Nederland liefhebber hans

voor mij is werken ook een vorm voor vakantie . ik voel mij meer vrij als ik werk.

dus arbeid macht frei klopt wel . De spreuk is ontstaan uit de vroegemmiddeleeuwen is helaas verkeert gebruikt door een persoon die de functie van bondkanselier en president tegelijk had.

Wat ook belangrijk is om als men weer werkt ook voldoende rust uren en slaapuren in acht te nemen . dan kan ik zo 30 dagen in een maand aan het werk blijven.

Alleen maar op rust komen van een paar weken vakantie is te weinig.

• Fransendiana

Duitsland ????

• Nederlands liefhebber hans ( terschelling)

In september ga ik als de monitoring routes lopen voorbij zijn echt onder de status vakantie naar Terschelling.

Dus alleen om vogels te kijken te observeren, maar los van al het onderzoeken . Dus gewoon kijken veel vogel soorten tikken en kijken en de hond op het strand waar ze los mogen laten rennen.

Ik kampeer in een tentje . Laat de brommobiel in Harlingen staan bij een kennis en stap daar op de boot met de hond en heb een vouw fiets .Een vouw fiets is handig want de hond kan niet alsmaar naast een fiets lopen en dan stap ik stukken op de bus een vouw fiets word als hand bagage gezien. Dus gratis de vouw fiets op de boot en in de bus. en verder veel lopen.

Dus ook geen auto mee op het eiland. Wilde eerst naar Vlieland maar daar heerst een anti honden beleid . Ipv dat ze gewoon de baasjes aanpakken die hun hond los laten waar veel vogels zitten. Er zijn genoeg plekjes waar de hond los mag en waar de natuur daar niet tot zeer minimaal last heeft.

http://vlieland.startpagina.nl/prikbord/8614675/12676848/re-zou-het-niet-beter-zijn-om-op-1-veldje-van-de-camping-honden-toetestaan#msg-12676848

Ik wens iedereen een fijne vakantie waar dan ook ter wereld

• Erik

B)-