emigreren alleenstaand met kind

• inge

Hallo, ik wil heel graag emigreren naar Zweden om daar met mijn zoon een nieuw leven op te bouwen. Maar ik ben een alleenstaande vrouw met zoon van bijna 10 jaar oud, heeft dit uberhaupt enige kans van slagen? Ik denk zelf aan een B&B.

• Erik

Ik denk wel dat het een kans van slagen heeft,maar met alle rerspect, grijp je niet te hoog met een B en B concept als je alleen bent.Of ga je het samen met een partner opzetten.Je kind is prioriteit nummer 1, als dat goed zit , verder uitbouwen.Met dit soort dingen ga je vaak nar je eigen situatie kijken,ik zou dus als ik alleen zou zijn zorgen voor een degelijke baan en lekker wonen en werken,maar geen risicos van een eigen bedrijf,maar goed,mogelijk hebben andere mensen meerdere ervaringen.Succes met alles wat je gaat doen.;)

• peter

http://www.midscand.com/startsida1.html

• Gerard

Ken je situatie niet, maar in het geval van scheiding moet de ex-partner akkoord gaan met het mee emigreren van jullie zoon.

• mirjam

Hoi Inge

ik weet niet of jouw idee nog actueel is? Maar ik woon inmiddels al een poosje in Zweden en we zitten ook in het toerisme. Ik zou je een B&B echt niet aan willen raden als alleenstaande… toerisme is gewoon echt veel werk en eigenlijk de enige manier om er echt geld uit te kunnen halen is door zoveel mogelijk zelf te doen, dus ook qua onderhoud en dergelijke! Als je een B&B wilt beginnen moet je toch al aan een redelijk groot huis denken (als je ervan wilt kunnen leven) en dan zit je dus ook met veel onderhoud, denk alleen maar eens aan het schilderwerk dat je aan een houten huis hebt. Verder zit je met koude winters, dus veel stookkosten want je kunt je gast niet laten aankomen in een koude kamer. etc etc etc. Nee, als je echt graag wilt emigreren naar Zweden (en eventuele voormalige partner stemt ermee in) dan zou ik als ik jou was toch echt op zoek gaan naar een vaste baan. Het eerste jaar is al moeilijk genoeg om te moeten wennen aan een nieuw land en ook je kind op de juiste manier te ondersteunen, als je dan ook nog eens zorgen moet hebben om een eigen bedrijf, marketing moet opzetten, onderhoud moet plegen, taal moet leren etc etc … lijkt mij echt niet prettig.

Verder: Zweden is een fijn land, zeker voor kinderen (erg kindvriendelijk).

groeten mirjam

• Bea

Hallo Inge, ik ken je situatie. Ik heb het in NL geprobeerd (zelf een website opgezet), maar het lukte niet. Je moet hier een kvk-nummer hebben en je belasting in één keer afdragen en pas dan mag je als zelfstandige starten. Om de kwartaal weer een belasting inkomstenformulier invullen. Omdat mijn B&B weinig opleverde, had ik nog een kinderopvang aan huis. Alle spulletjes ingekocht en nog een website gemaakt. Mijn contacten met andere opvangcentra gelegd, in de hele regio mij bekend gemaakt / ingeschreven. Het is handig als je dan een website hebt. Helaas, het is hier een gesloten kring (ons kent ons mentaliteit). De klanten werden niet doorgestuurd en zelfs bij de regionale toeristische vvv werd mijn b&b fout vermeld en contactformulier werkte niet. Mijn telefoon en website waren regelmatig geblocked en andere ongein heb ik mogen ondervinden. Als je dan drie eerste maanden nog geen winst hebt gedraait, moet je van de belasting je kvk -inleveren en terugkeren naar je oude inkomstenbelasting. Alle inkopen die ik had gedaan (tweedehands spullen) kan je niet declareren. Alle inspanningen voor niets. Ik hoop dat je in Zweden je B&B wel kan opbouwen, zonder regeltjes en betutteling als in Nederland.

Ik wil voor je een gratis weblog maken. Die is net zo goed als een website en gratis. Ik heb het in enkele uren klaar. Als je een naam weet voor je B&B en de locatie, stuur het op met een mooie achtergrondfoto en je e-mailadres. Ik maak dat je contactformulier forwoard wordt naar je huis e-mail. Ik heb diverse vrouwen gratis geholpen en zou zelf willen emigreren. Succes en laat je niet ontmoedigen. Immers, je hoeft daar niet meteen binnen maanden winst draaien (zoals hier). P.S. ik heb nog diverse adressen / contacten die ik je kan doormailen.

• marieke

Hallo Inge,

Ik ben ook wat aan het rondneuzen, het lijkt mij ook wat om naar Zweden te emigreren, heb je er al aangedacht om samen met nog een persoon het 1 en ander op te zetten? Ik wil best wel eens kennis met je maken en samen chatten over je dromen, heb zelf 5 jaar in Hongarije gewoond, ben anderhalf haar terug, maar nog steeds blijft het buitenland mij trekken.

Groetjes Marieke

• Bea

Hoi Marieke, ze leest het niet meer (of kan ze het niet meer vinden op www).

Waarom ben je terug uit Hongerije?

Waarom wil je naar Zweden? Ik las ergens dat 1 op 7 inwoners een immigrant is.

Wat zou je in Zweden voor werk doen?

Groetjes,

Bea