hallo
dit heb ik geschreven aan een van de nederlanders die gereageerd heeft op mijn oproep op de bakkers pagina.
De bakkerij is gevestigd in een klein toeristen plaatsje genaamd Chemainus en is op Vancouver Island wat ongeveer 25 km ligt ten westen van de stad Vancouver. het Island is ietsje kleiner dan Nederland en er wonen zo'n 600.000 mensen. het merendeel in de directe omgeving van Victoria 100.000 tussen de plaats Nanaimo en Victoria and de rest verdeeld over het eiland. Chemainus ligt 80 km ten noorden van Victoria en 25 km ten zuiden van Nanaimo. het klimaat aan de oostkant van het eiland is het lekkerste van heel canada, verwacht wordt dat veel mensen van de babyboom tussen nu en 10 jaar naar het eiland zullen verhuizen alleen al vanwege het uitermate zachte klimaat hier.
google Chemainus of ga naar www.chemainus.com en je krijgt een idee van het plaatsje. ga naar www.utopiabakery.com om een indruk te krijgen van de produkten die we maken. ik heb een heel goede broodbakker hier aan het werk voor mij die heel graag de bakkerij zou willen kopen maar het niet op kan brengen. ik zit dan ook te denken aan misschien een 3 mans partnership met 2 partners samen 80 to 90 % and myzelf 20 - 10 % aandeel. op die manier kan ik toch nog actief blijven in het vakgebied en de twee partners kan blijven ondersteunen als invals kracht. de bakkerij is splinter nieuw (nog geen drie jaren oud) en er is een nog een lease van 22 jaar over. dus genoeg voor een nieuwe ondernemer.
het liefst zou ik een nederlandse eigenaar of medeeigenaar in deze zaak hebben ook te meer omdat er hier vele nederlanders wonen of op bezoek komen.
om een idee te krijgen hoeveel verkeer er is van en naar canada zou ik je aanraden regelmatig de canada pagina te bezoeken. ik heb CAN$ 400.000 geinvesteerd in deze nieuwe zaak. ik heb het risico genomen om hier zowieso te beginnen en ik zie hier nu naar drie jaar aktief te zijn geweest uitstekende mogelijkheden. we sloten het afgelopen jaar af met zelfs een kleine winst. (dit is het 2e volledige jaar dat we in business zijn).
ik hoor wel of je interesse hebt. de vraagprijs is dus CAN$ 400.000 and voor een 45 % aandeel en hiermee mede eigenaar CAN$ 180.000
wij zorgen voor een juiste contacten voor een werkvergunning en eventuele verblijfsvergunning.
kees docter