emigreren wat waren/zijn jullie reden

• angel

hoi hoi

wij zitten al en aantal jaar te twijfelen emigreren ja of nee…

redenen om te blijven

familie

redenen om weg te gaan

belastingstelsel waar geen hout van klopt

het klimaat (bbbrrrrr)

het haastige leven hier

wat waren jullie redenen?

Groetjes

Angel

• Marcel

Heb je al een land in gedachten Angel …..werk en inkomen etc

• pieter

Waarom: veranderen van smaak doet eten oftewel gewoon iets anders willen gaan doen.

M.b.t. jullie redenen om weg te gaan het volgende.

Een fiscaal stelsel welk voor iedereen fair is moet nog worden uitgevonden.

Het klimaat: altijd zon gaat ook vervelen (maar niet zo snel als regen…………..)

Het haastige leven: dat doe je jezelf aan en vergeet niet dat je jezelf ook meeneemt als je verkast. Er zijn nog altijd mensen die denken dat ze veranderen als ze naar een ander land emigreren, denk aan de aard van het beestje.

M.i. dien je de focus te verleggen naar andere zaken: kan ik een fatsoenlijk inkomen genereren in het land van bestemming, hoe is de kwaliteit van gezondheidszorg, onderwijs e.d., politiek klimaat enz.

Stel een beslissingsmatrix op, klinkt wellicht theoretisch maar het voorkomt dat je een land ten onrechte gaat verheerlijken.

Pieter

Bonaire (waar bijna altijd de zon schijnt)

• stippel

Hoi Angel,

Ik sluit me aan bij Pieter, had dezelfde reden (eens wat anders willen + wat van de wereld willen zien, kijken of je wel echt zo'n wereldburger bent als je beweert) als hij en heb ook ongeveer hetzelfde gedaan (naar Aruba ge-emigreerd).

Na 4 jaar was de lol daar ook wel weer van af en ben ik terug naar NL verhuisd. Als je al zo lang twijfelt, denk je dan niet dat het eigenlijk niks voor jou is? Of je doet het, of je doet het niet. Als de keuze is dat je het gaat doen, begint het echte regelen pas…

(Wow het sneeuwt hier… Wat is Nederland toch mooi… )

• Claudia D.

Onze reden om te emigreren is om eens iets anders te willen, iets te veranderen in ons leven en niet vanuit een negatieve gedachte.

Het ideale land om te wonen bestaat gewoonweg niet. Overal is wel wat, te koud, te warm, te groot of te klein.

Wij wonen prima in Nederland, hebben een leuk huis in een leuk dorp en een goedlopend bedrijf.

Maar toch, nu gaan we naar Canada en proberen eens wat nieuws! Meer plek, meer natuur, slower leefklimaat. Gewoon een nieuwe uitdaging.

• angel

Ron ja en daar zit ook juist het “probleem”

mijn man wil graag terug nar curacoa maar het werk wat hij hier doet hebben ze daar niet :( of niet genoeg

• angel

ja idd het heeft gesneeuwd en ik ben weer stront verkouden……

ik ben deze kou zat..

• angel

ik denk dat bij mij ook vooral de twijfel zit dat het zo ver weg is curacoa

het is 10 uur vliegen ofzo… (ik heb een hekel aan vliegen en zeker zo lang)

had m'n man gezegd kom we gaan naar spanje/italie of iets anders met een aangename temperatuur in de winter had ik allang m'n koffers gepakt

• stippel

Curacao, vraag niet wat Curacao kan doen voor jou, maar wat jij kunt doen voor Curacao… Heb je al een idee hoe je daar de kost wil gaan verdienen? Hoe je aan een verblijfs- en werkvergunning komt? Aan welke eisen je moet voldoen om daar te mogen starten als je een bedrijf wil opzetten? Hoe de mensen daar staan tegenover economische en klimaat-vluchtelingen uit het ‘moederland’? Niet dat ik het je af wil raden hoor, in tegendeel: ga er voor, maar ben wel realistisch…

Ove dat verkouden zijn: ik ben op Aruba vaker verkouden geweest dan ik in NL was. Mijn astmatische baby-dochter lag na 8 weken Aruba met een longontsteking in het ziekenhuis. Is een bijkomstigheid van de temperaturen: veel hogere infectiedruk… De gemiddelde astmapatient heeft daar even veel medicijnen nodig als hier. Veel mensen kunnen ook heel slecht tegen airco in, airco uit (je loopt vanuit het postkantoor naar buiten en LAP! Je hebt weer een verkoudheid te pakken). Als je daarentegen last hebt van reuma of psoriasis of noem eens wat vervelende bot- spier- en huidaandoeningen, is het daar het paradijs… Uitslag onder je oksels moet je voor lief nemen, of heel veel talkpoeder gebruiken. Come on baby let's talk, zoals Urbanus al zei.

• angel

ik denk dat werken daar ook best een probleem zal worden…

mń man werkt in de computers ok er zal vast wel wat te doen zijn maar veel minder dan hier..

ach ik denk dat het bij dromen zal blijven ;)