postbus

• Melanie

Ik heb een vriend die in het buitenland woont en waar ik dus veel ben. Ik ben echter niet uitgeschreven uit Nederland omdat ik de gezondheidszorg daar beter vindt en ik gewoon nog elke maand mijn verzekering betaal. Ik kom dan ook 1x in de 2-3 maanden naar Nederland.

Nu verlies ik binnenkort het adres waar ik ben ingeschreven vanwege verhuizing naar een verzorgingstehuis van mijn moeder maar is het mogelijk om een postbus te openen in mijn stad en dat als adres te gebruiken voor de belasting (betaal natuurlijk gewoon belasting in Nederland) en mijn andere post? Ik vroeg me dat nl. af. Als dat niet het geval is, dan zal ik toch moeten emigreren ben ik bang en dat doe ik op dit moment liever niet.

Alvast bedankt voor het advies.

• Willy

Helaas zul je je dan ergens anders moeten inschrijven. Met een postbus is het niet mogelijk. Misschien bij familie? Of anders bij een vriend met een briefadres (geen postadres), maar daar doen veel gemeentes erg moeilijk over. Als ze het al toestaan, mag het vaak maar voor een half jaar. Het mag van de Rijksoverheid, maar gemeentes doen erg moeilijk. Die vinden vaak dat zij boven de overheid staan.

Emigreren heeft wel gevolgen voor je AOW-opbouw, dus voorzichtig daarmee.

• Melanie

Dank je wel voor het antwoord. Ja ik had gisteren toevallig nog iets opgezocht over briefadres en dat het vaak maar voor een half jaar is.

Ik heb de thread over AOW gelezen en alle toestanden daarom heen met de SVB enz. Het is inderdaad een moeilijke keus maar als ik mijn adres verlies, dan blijft er weinig keus over ben ik bang. Het is hartstikke moeilijk om te beslissen.