Noemt U alle prachtige dingen eens op behalve dat je mag zeggen dat de huidige regering moet vertrekken….en ik zal er over na gaan denken……………
Voor R. Leuk aan NL.
- Ik woon op loopafstand van het bos en de heide
- Je kunt hier gewoon langs de weg lopen zonder van je sokken gereden te worden
- De gezondheidszorg is hier goed, je hebt zelfs vaak wat te kiezen
- Als je een gehandicapt kind hebt, hoef je dat niet in het schuurtje achter je huis op te sluiten maar krijg je hulp. Je moet wel een lange adem hebben…
- De seizoenen zijn prachtig.
- Alles wat je in de grond steekt, groeit.
- Je kunt op je fiets naar het werk
- In de supermarkt heb je zo veel keuze dat je daar soms weer gek van wordt ;-)
- Mijn kinderen kunnen lopend naar school (behalve dan mijn zoon, die wordt met de taxi vervoerd want woont niet in het schuurtje).
- Je kunt met de auto overal naar toe crossen
- Het barst van de leuke clubjes
- Je hebt je familie in de buurt en die hebben niet meteen het idee dat je hun leven moet opleuken (hangt natuurlijk van je familie af, ik heb het getroffen).
- Het stikt van de mooie ouwe meuk (historische gebouwen, kunst)
Ik denk dat je inderdaad een tijdje in een tropisch paradijs moet wonen om al dat gekneuter wat ik hierboven beschrijf te gaan waarderen!
Er zijn zat landen waar je niet van de sokken wordt gereden, het verschilt overigens erg met waar je woont, hier hebben ze van een lange weg een voorrangsweg gemaakt waar men 50 mag, het gemiddeld is 75 en bij de zebras moet je maar even wachten met je kinderen…
De gezondheidszorg is erg goed, als je de clausules goed doorneemt en je niks bijzonders mankeert, bovendien stijgen de premies ieder jaar met tientallen euros….dus mag je wel een goede zorg verwachten…
De seizoenen zijn prachtig voor wie er van houdt, ook een persoonlijk verhaal, vorig jaar gelezen dat gemiddeld 1 miljoen Nederlanders een vorm van depressie krijgt dankzij dat het oa om 1500 uur smiddags al donker wordt….huisartsen en psychologen draaien in de wintermaanden overuren…
Je kunt op de fiets naar het werk, is een persoonlijke reden.
Je kunt met de auto overal naartoe crossen, als je niet harder dan 3 km per uur rijdt waar is toegestaan buiten de bebouwde kom,anders krijg je het cjib op de mat met 25 euro….
Familie in de buurt, persoonlijk verhaal, maar voor mij totaal onbelangrijk op het gezin na.
Het paradijs bestaat niet, de tropen wel, en overal zijn problemen, hier nemen ze alleen maar toe.Je praat erg uit persoonlijke verhalen en ervaringen, het is voor een ieder toch anders…………….
zit nu een jaar in azie en heb weer een hele hoop geleerd:
nummer 1, je mot wat te doen hebben, zeker als je slechts 40 bent. aan de bar hangen is leuk maar niet elke dag! tenzij je tussen al die grijze postduiven wilt nestelen
2, zoek uit wat belangrijk voor je is: veiligheid, goede ziekenhuizen, lekker eten, werkmogelijkheden, locatie, visa ellende, communicatie met de locals
voorbeeldje: voor mij is een uurtje onbekommerd wandelen erg belangrijk maar dat is niet makkelijk in azie, dus of op de brommert naar een speciaal wandelparkje of een rondje in de buurt en slechte trottoirs, straathonden, langrazend verkeer trotseren, in nederland kan je zoooo fijn wandelen.
maar voor de rest echt genieten, het gemak, de vrijheid, niet teveel regeltjes en het lekkere weer in chiang mai, thailand
maar eerlijk is eerlijk, het hebben van een bepaalde regelmaat (werk) zou wel prettig zijn en ook mis ik mijn vrienden en ik zou liegen als ik bepaalde dingen van holland niet mis maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door lokale ervaringen.
wat verder speelt is dat je als blanke in azie nauwelijks rechtsgronden hebt, je bent altijd de lul, hou afkoopgeld achter de hand. ga nooit met minder dan 100 euro op pad want een ziekenhuis mot je cash betalen.
maar volgend jaar ga ik terug naar nederland om me voor 3/4 maanden een slag in de rondte te werken in de zomer weliswaar en dan te genieten van dat geld, the best of both worlds!!
Je vroeg toch wat ik zo mooi vond aan Nederland? Dat mag dan toch persoonlijk zijn? Ik ben van mening dat iedereen die emigratieplannen heeft, die vooral moet proberen uit te voeren. Niet tevreden met wat je hebt en plannen om te vertrekken? Ga er voor! Anders blijf je de rest van je leven met het gevoel zitten dat je nog wat had gewild en er nooit aan toe bent gekomen. Het ergste wat je kan gebeuren is dat je na een paar jaar enigzins berooid naar Nederland terugkeert, met een bak levenservaring, wat illusies armer en een heleboel verhalen. Daar kom je wel weer overheen, hoor! En wie weet tref je het wel bijzonder goed in je nieuwe land en kom je nooit meer terug.
Waar ik een beetje allergisch voor ben, is mensen die vinden dat het in NL zo rot is. Die moeten vooral hun blik eens een beetje verbreden. Het is overal moed, beleid en wanhoop om je leven een beetje leuk in te kunnen richten. Dus leef je droom!
En, euh, in de ene regel klagen dat er zo hard gereden wordt en in de andere zeuren dat je nergens hard mag?! In geval 1 ben je zeker met je kinderen en in geval 2 zonder?!
Juist niet
Want in de winter overwinteren zo veel noord europese vogels in Nederland omdat he thier nog altijd warmer is.
dat komt omdat Nederland internationaal bekend staat om de vele wetland natuurgebied.
met het onderzoek naar overwinterende ganzen willen we er voor zorgen dat dit unieke aan Nederland dat in andere landen schaars is behouden.
en kou met dikke slaapzakken en hondendekens is er niks aan de hand . Bij strenge vorst kan op de grote accu de hele nacht de vooruit verwarming blazer warmte geven en dan is het in de auto/brommobiel ver boven nul.
Met vriendelijke groet hans
http://www.youtube.com/watch?v=ORDSvOsQQoE&feature=related
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?