Emigratiegevoel en plannen wordt intenser in de winter.....

• Kees

Hoe komen jullie die nog in Nederland zijn de winter door, ik heb het helemaal gehad met oliebollen, met bibberende vingers vuurwerk afsteken, met schaatsen, erwtensoep, de luchtvervuiling die je niet meer ruikt omdat je lichaam er aan gewend is, de files, het klimaat, de benzineprijzen waar zogenaamd niets aan gedaan kan worden, het toenemende ieder voor zicheigengedrag, de criminaliteit, etc en het verplicht binnen in huis ziten ivm de kou en de hele schijnheilige mikmak……..worden de emigratiegevoelens groter naarmate de winterperiode naderd of blijft dit gelijk, wat zijn jullie plannen voor 2010…….wat gaan jullie doen…………………

licht aangepast

• Niels

Dromen in concrete plannen omzetten

• Marcel

Duidelijk.

• Sandra

zeker ben het er helemaal mee eens.

zie nu al op tegen de kou en de sneeuw en andere rommel.

hopen dat volgend jaar afgesloten wordt in een heerlijk zonnetje.

• Marcel

Problemen kan je hebben in elk land, 1 zin vergeet ik niet snel meer en dat is…..met het zonnetje schijnend kan je de problemen vaak wat makkelijker handelen………vorig jaar artikel gelezen dat ongeveer 1 miljoen Nederlanders op 1 of andere manier last hebben van een winterdepressie…..pfffffffffffffff…..de elfstedentocht kan me ook gestolen worden sorry………………..

• stippel

Ach ja, het Novembergevoel… Wat ik er aan doe? Zo hard mogelijk feesten bij zo veel mogelijk gelegenheden, zorgen dat ik elke dag toch minstens ‘n uurtje buiten ben (om aan m’n daglicht te komen), rennen en tegen stapels herfstblaadjes schoppen, en als ik heimwee heb naar warmere oorden ook snel weer denken aan alle huiduitslag, ongedierte, lamslagende hitte, bureaucratische vastlopers in het buitenland, heimwee…

En vast m'n vakantie boeken voor volgend jaar!

• Irene

Ach die roaches op Aruba vallen wel mee hoor hahaha

• Nathalie

Ik heb in de zomer juist meer emigratiegedachten! Zeker als het zonnetje lekker schijnt… Dan denk ik namelijk “DIT WIL IK HET HELE JAAR DOOR!!”.

Van benzineprijzen (oke, niet overal) en criminaliteit heb je in andere landen ook last. Ook die ‘verplichte’ kerstdagen zijn in (de meeste) andere landen allemaal hetzelfde.

Daarom ga ik met kerst lekker vrijwilligerswerk doen en een weekje op vakantie met verstandelijk beperkte mensen. Super gezellig!

Een maandje later ga ik lekker 6 maanden in Guatemala werken!

Groetjes Nathalie

• Marcel

Goed bezig.

• B

Negatievelingen zijn ook negatief als ze op een zonnig eiland zitten waar ze zich doodvervelen, het altijd te heet is om wat te doen, de mensen drank als enig vertier hebben en de familie nooit komt met kerst want het is toch wel duur….

Nederland is zo gek nog niet heb ik veel landen gezeten, we zijn hier erg verwend en daarom wel eens wat negatief, maar 't is een prachtland. Behalve dan de aanRandstad