Emigreren naar Aruba

• Candy

Hallo iedereen,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het emigreren naar Aruba? Wat moet er allemaal geregeld worden aan vergunningen bijvoorbeeld? En hoe zit het met het legaliseren van documenten? Graag tips, adviezen enz. Mijn moeder is Arubaanse (ze is op Aruba geboren en heeft op Aruba gewoond), mijn vader is Nederlander, ik ben geadopteerd en meerderjarig.

Groetjes,

Candy

• ron

Hallo Candy

Als je moeder geboren en getogen is kan je volgens mij zo terug, zeker als je ma meegaat.

Wat ik er van begrijp is,als jullie als gezin terug gaan en je ouders zijn GETROUWD, heel belangrijk, dan wordt je moeder zonder voorwaarden toegelaten voor onbepaalde tijd, je vader en jij moeten ten alle tijde een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd aanvragen, uit ervaringen hier in de omgeving over deze situaties weet ik dat dit geen enkel probleem oplevert,alleen voordat je die vergunning in handen hebt kunnen er wel wat maanden overheen gaan….

Hebben jullie al nagedacht over een woning en werk ?

Ik weet wat het is hoor, ben op ditmoment op Aruba en het gaat veel pijn doen om straks weer weg te moeten.

De salarissen zijn heel veel lager als in Nederland,maar ik blijf het zeggen, levensplezier en geluk is belangrijker als 2 keer zoveel verdienen, Aruba is hoooooooooooooooooooooooopi dushiiiii,

Nederland sucks met zijn kleine rotregeltjes en overdreven geregel over van alles en nog wat ! En dat dat klereklimaat …bah….

• sherry

Hoi,

Ik zag je berichtje en moest toch ff reageren erop.

Wij zijn 14 maanden geleden geemigreerd naar Aruba.

We hebben een dochter die meegegaan is van 17 (nu 18)

Omdat haar vader Arubaan (jouw moeder dus ook)is en ze is erkend, was het niet moeilijk om een permanente verblijfsvergunning te verkrijgen.

Je moet een formulier van de DIMAS aanvragen (maar kan je ook via hun website downloaden)

Dit formulier lever je persoonlijk in (op afspraak) met alles waar ze om vragen en binnen 5 weken had mijn dochter haar vergunning.

Ik wens je succes en hoop dat het allemaal zal lukken( maar ik denk het wel)

Als je nog meer vragen heb zal ik ze proberen te beantwoorden

Succes Sherry

• Caribbean Real Estate & Emigration

Een bestemming naar Aruba, Bonaire of Curacao?

* Wilt u gaan emigreren en een nieuwe start maken in wonen, werk en leven in “The Dutch Caribbean”?

* Heeft u vakantieplannen en zoekt u een huurwoning of heeft u een woning en wilt u deze graag verhuren?

* Zoekt u een koopwoning c.q. appartement voor recreatieve- of permanente bewoning?

* Heeft u ideeën om tijdelijk naar één van deze eilanden te gaan vertrekken voor overwintering, stage, studie of werk?

* Wij kunnen een totaalpakket leveren voor uw plannen voor Vakantie, Emigratie, Wonen en Werken op de Aruba, Bonaire en Curacao.

Dit zou kunnen beginnen bij een keuze uit ons koop- en huuraanbod woningen. Zit uw voorkeur er niet bij, dan zorgen wij voor uw voorkeur, want op het internet ziet u al snel ‘door de bomen het bos’ niet meer.

Wilt u Nederland tijdelijk of permanent gaan verlaten, dan zal het u duidelijk zijn dat deze zaken niet allemaal binnen een paar dagen geregeld zijn.

Een baan zoeken, een huis zoeken, alle vereiste documenten regelen, eventueel uw inboedel verhuizen etc. Waar en waarmee moet u beginnen, vraagt u zich wellicht af?

Het is juist ónze uitdaging om u daarbij te helpen door u te adviseren en te begeleiden in dit traject. Zowel zakelijk als privé zijn wij regelmatig in “The Dutch Caribbean”, om mensen zoals u de juiste richting te geven.

Onze bemiddeling in alle zaken die van elementair belang zijn, kunnen u Caribische zeeën van tijd, energie en geld besparen in deze complexe materie.

Kijk op: www.caribbeanestate.nl.

• Gerrie Jeuken Nederland Dronten.

Ik zou graag in contact willen komen met Nederlandse mensen die in Aruba wonen en werken.

Ik zou daar ook wel willen wonen en werken, maar ken er niemand.

Gerrie Jeuken.

email:: 8251bl14@hetnet.nl

• Jeuken.

Ik wil graag naar Aruba gaan wonen en vraag eigenlijk, of er Arubaanse emigranten met mij in contact willen komen, zodat ik me wat meer kan verdiepen in emigratie naar Aruba.

Ik vind het zulk een mooi eiland, maar weet er nog niet zoveel van.

Daarom deze vraag. Zijn er mensen, die zijn geemigreerd naar Aruba of/en plannen hebben om naar Aruba te gaan wonen en werken, die met mij contact willen opnemen, om ervaringen uit te wisselen.????

G.Jeuken.

email 8251bl14@hetnet.nl

• tasja

Jeuken. Schreef:

——————————————————-

> Ik wil graag naar Aruba gaan wonen en vraag

> eigenlijk, of er Arubaanse emigranten met mij in

> contact willen komen, zodat ik me wat meer kan

> verdiepen in emigratie naar Aruba.

>

> Ik vind het zulk een mooi eiland, maar weet er nog

> niet zoveel van.

> Daarom deze vraag. Zijn er mensen, die zijn

> geemigreerd naar Aruba of/en plannen hebben om

> naar Aruba te gaan wonen en werken, die met mij

> contact willen opnemen, om ervaringen uit te

> wisselen.????

>

> G.Jeuken.

>

> email 8251bl14@hetnet.nl

Hallo,

ik las jouw berichtje en was geintreseerd als jij al verder was na bijna een jaar.

wij willen ook heel graag naar Aruba maar weten alleen wat er staat op het internet.

Ik zou graag meer willen weten als jij iets meer weet.

Grtz Tasja

Email Na.taster@hotmail.com