Mijn dochter is geemigreerd naar de US en kennelijk heb ik nu last van het “empty-nest” syndroom.
Maar dat is niet het grootste probleem, daar kom ik na verloop van tijd wel over heen.
Mijn allergrootste probleem is dat ik enorme vliegangst en claustrofobie heb.
In een vliegtuig kan ik moeilijk even een raampje open doen, ik denk dat ze die actie niet zullen waarderen.
Door die vliegangst zal ik mijn dochter de komende 2 jaar dus niet meer zien (uiteraard wel via Skype maar dat is toch wel even iets anders dan iemand “echt” zien)
Zij heeft voorlopig niet de mogelijkheid om hierheen te komen, ze (dochter en a.s. schoonzoon) gaan eerst sparen voor de grote bruiloft volgend jaar (ze gaan volgende week voor de wet trouwen) en daarna gaan ze sparen voor een vakantie hier bij ons in Nederland en zo zijn we dan 2 jaar verder.
Uiteraard heb ik het daar vreselijk moeilijk mee, ook omdat mijn dochter nog heel veel persoonlijke dingen hier heeft achter gelaten en ik daar steeds tegen aan loop.
De tranen vloeien dus regelmatig.
Ook denk ik veel na over de toekomst, door mijn vliegangst kan ik niet bij de bruiloft zijn, eventuele toekomstige kleinkinderen zal ik niet zien opgroeien… ik zal alle belangrijke momenten in haar leven gaan missen… en dat maakt mij enorm verdrietig.
Wie heeft nog meer deze ervaring, hoe gaan jullie er mee om en wie wil er eventueel met mij over emailen?
Groetjes,
Moppie