emigreren ? wat is belangrijk?

• alex

Goedemorgen/middag allemaal.

Ik schrijf dit voor mensen die graag willen emigreren

Heb vd week gekeken naar de herhalingen van Ik vertrek samen met mijn vrouw

Tranen in de ogen van het lachen af en toe maar ook van medelijden

Sommige mensen moeten daarom ook in bescherming genomen worden en daarom wil ik mijn eigen ervaring doorgeven wat je absoluut nodig hebt om te emigreren.

Dit zijn de absolute vereisten om het jezelf makkelijker te maken

Voldoende financiele middelen ,er zijn altijd tegenslagen (vaak financieel) die je op moet kunnen vangen

Zonder geld is niets leuk,op het strand zitten zonder een drankje te kunnen kopen kun je dat?

Vraag dit jezelf eens af?

Leer de taal ,ga op een cursus zodat je in ieder geval de werkwoorden goed kent in de vervoegingen

De woorden leer je zo en als je ze niet weet kun je dit duidelijk maken

Dit maakt het zeker in de begintijd als je alles moet regelen en opzetten veel makkelijker en neemt veel stress weg

Als je in Nederland al gek word van bureaucratie bedenk jezelf dan dat in het buitenland dit vaak veel erger is gesteld

Kun je hier tegen?

Kun je zonder familie en vrienden?

Bedenk dat je met deze mensen een verleden hebt ,wat je waarschijnlijk nooit meer met andere mensen zult krijgen

Humor ,in het buitenland hebben mensen andere humor als wij Nederlanders

Dit zijn een aantal aspecten die ikzelf heb meemaak en ook met medenederlanders (mensen die hier wonen) over praat.

Ik hoop dat deze mail mensen kan helpen over een belangrijke beslissing in hun leven en wens iedereen veel succes

Alexanderdewit72@hotmail.com

• Marcel

Dat tranen in de ogen van het lachen herken ik zeker.

Een keer een uitzending gezien, was gewoon dieptriest, stel ging naar Dominicaanse Republiek, vrouw had mond vol over “”fuck it, fuck dit fuck dat,nu is het onze tijd,Nederland heb ik helemaal gehad etc etc“”, alles was alleen maar positief aan de D.R., ze vergaten echter een heleboel zaken…….ergste was nog dat de kinderen van school gingen met veel bombarie,helemaal psychisch voorbereid op een nieuw land, moeten na een aantal maanden weer helemaal acclimatiseren in Nederland en alles uit gaan leggen waarom ze nu weer teug zijn.

Liep uit op een compleet drama, zijn wij wel zo nuchter volkje eigenlijk, of doen we maar alsof ?

• stippel

Ik heb nog een paar toevoegingen:

Gun jezelf minstens een jaar de tijd om ergens te wennen

Als je al vindt dat je hier in NL veel geduld moet hebben en daar gestressd van wordt, begin er dan niet aan.

Als je optimaal functioneert bij 20 graden en lam neervalt bij 30 graden, verhuis dan niet naar de tropen. Het went namelijk NOOIT en de warmte is daar echt niet anders dan hier.

Ook al ga je maar tijdelijk, zorg er voor dat je een ‘thuis’ maakt, zeker als je kinderen hebt.

Als je nu in een energieke, stedelijke omgeving woont, hoe leuk ga je het dan echt vinden als je straks gesetteld bent en al die rust gevonden hebt ergens in de rimboe? Is 3 weken vakantie op de hei misschien een alternatief?

Als je hier iemand bent die na 3 jaar op dingen uitgekeken is, zal dat daar niet anders zijn. Wat is het volgende project?

Succes met de plannen allemaal!