met vrachtautootje door Oostenrijk

• bas hoppel

ik vertrek half volgende week met een emigratie-vrachtwagentje naar Griekenland en wilde vanmiddag bij de ANWB een vignet halen om door Oostenrijk te mogen rijden. Lukte niet. Omdat het geen personenauto is maar een vrachtwagen, type camper. Daarna geinformeerd bij RDW, Douane, een expeditiebedrijf en Oostenrijks consulaat hoe dan aan een vignet voor een vrachtautootje te komen. Wisten 't niet of waren dicht. Voor zover ik weet, kun je wel bij benzinestations onderweg naar Oostenrijk aan een vignet komen.

Wie heeft hiermee ervaring en kan mij een nuttige tip geven

• Corine

Hoi,

Wij kopen ons vignet ook altijd bij een benzinestation net voor de Oostenrijkse grens. Maar wij zijn dan met een auto met caravan dus ik weet niet of je daar ook voor een vrachtwagentje kan krijgen.

Kijk eens op www.ikwilnaaroostenrijk.com daar zitten veel mensen op het forum die dat misschien wel weten.

Groetjes,

Corine

• Joke

Wij rijden al ruim 16 jaar een camper; hetzelfde merk en ongeveer dezelfde lengte. (tussen 6.75 en 7.00) Dat is met een normale cabine, dus niet zo'n brede autobus. (Daar gelden trouwens andere regels voor). Wij halen ons vignet bij een ANWB-winkel in een naburige plaats. (Zijn geen lid van de ANWB).

Als jullie vrachtautootje niet groter is en niet zwaarder dan 3500 kg. kunnen jullie dat ook doen. En anders gewoon door blijven vragen!

Fijne (en veilige) vakantie!(tu)