hulp bij chronisch zieke broer in turkije

• caglar

Beste mensen,

mijn vader die is al 22 jaar geleden geemigreerd naar turkije waar hij samen met mijn mijder een pensioen heb van nederland.Nu is het zo dat mijn broer die ook samen met hen is vertrokken chronisch ziek is en dit vele duizenden eur's kost is dit niet ergens te verhalen??

• stippel

Hoi,

Als hij niet in NL verzekerd is en niet in NL woont en geen Nederlander is, gaat het je niet lukken. Als hij wel Nederlander is, officieel hier verzekerd is, en alleen voor zijn gezondheid tijdelijk periodes in Turkije woont, valt hij onder het Nederlandse zorgstelsel en kun je dus ook aanspraak maken op alle regelingen waar een ‘gewone’ Nederlander recht op heeft. Logisch toch?

• Alies

Uhhh??? ik woon al bijna 10 jaar in Canada als ik chronish ziek zou worden kan ik dat toch ook niet verhalen op Nederland?

Lijkt mij dat als je in Turkije woont, daar verzekerd bent, je daar ook voor een vergoeding moet zijn.

Dat hij een pensioen heeft, is waarschijnlijk omdat hij hier gewerkt heeft, zodra je broer meerderjarig is valt hij uiteraard niet meer onder de verzekering van ouders….zou lekker zijn zeg.