Hallo beste mensen,
Voor mijn werk zit ik altijd in het verre buitenland. Ik heb een contract voor onbetaalde tijd met een nederlands bedrijf. Stel dat ik in het buitenland wil gaan wonen maar met het nederlandse contract blijf werken.
Hoe gaat dat dan met belastingen en dergelijke? Ik zoek eigenlijk een goed expat forum waar je dit soort dingen kunt vragen. Heb al heel wat gegoogled maar niet echt goeie,actieve sites gevonden.
Ik vraag mij af hoe expats dat doen die voor “onbepaalde” tijd naar het buitenland gaan voor hun NL werkgever. En dan met name
hoe het gaat met je post, je verzekeringen, je pensioen e.d.
Het is bjivoorbeeld ook niet toegestaan om een nederlandse bank of spaarrekening te hebben als je geen ingezetene van nederland bent. Dus waar ga je zo gauw met je spaargeld heen? En waar laat je dan je NL loon storten?
Of wordt met ingezetene van nederland bedoelt dat je nederlands staatsburger moet zijn en dat het niet uitmaakt waar je woont?
Ik wil namelijk niet direct emigreren uit NL maar wel in het buitenland wonen. En met mijn werk is dat prima te combineren.
Maar ik wil ook geen huis in NL aanhouden puur om ingeschreven te kunnen blijven staan in NL en daar mijn post te ontvangen.
Het bewuste land is trouwens Thailand. Voor mijn werk een zeer centrale lokatie in Azie.
Wie weet waar meer informatie te vinden is over deze situatie??
Alvast hartelijk dank,
Guido