Mailcontact over emigratie

• Row3n4

Hoi Allemaal,

Wij zijn een jong gezin die al een behoorlijke tijd loopt te denken aan emigratie naar het buitenland.

Wij zijn ons al een tijdje aan het verdiepen in welke landen een eventuele optie zouden zijn en daarom zou ik graag in contact komen met mensen die reeds geemigreerd zijn.

Allereerst vinden we het belangrijk dat het toekomstige land waar we heen emigreren goede medische voorzieningen heeft en goede scholing heeft voor onze kinderen.

De reden dat we willen emigreren is de huidige situatie in Nederland…..

We kunnen ons simpelweg niet meer vinden in de wir war van regels, de manier waarop mensen met elkaar omgaan en de nog vele andere absurde dingen die ze nog aan het verzinnen zijn.

Wij zouden dan ook heel graag jullie ervaring horen en willen mailen over het hoe en wat?

Ons mailadres is row3n4@hotmail.com

• Anne

Misschien goed te melden welke landen jullie op het oog hebben, zodat mensen gericht kunnen reageren?

• Hank

Met alle respect, maar de meeste landen hanteren een wirwar aan regels, sommige regels zinvoller dan andere. Welk land had je ongeveer in gedachten? En wat bedoel je met absurde dingen? En wie zijn “ze” die deze aan het verzinnen zijn?

• Row3n4

Wij zaten zelf te denken aan Portugal, de bovenwindse eilanden of Canada.

Maar wij staan ook open voor andere suggesties.

En met ‘ze’ bedoel ik de Nederlandse politiek!

Ongetwijfeld zul je in het buitenland ook regels vinden en dat vind ik geen probleem maar ik vind ook dat je niet kunt oordelen over de situatie als je niets over een land weet…. of weet wat er speelt.

Daarom zou ik ook graag met mensen willlen mailen die al ervaring hebben met het emigreren.

Voor alle duidelijkheid ik wil niet emigreren omdat ik zelf problemen heb waarvoor ik probeer te vluchten zoals veel mensen doen.

• Louise

Ik kreeg die indruk een beetje: dat je graag uit Nederland weg wilde tegen elke prijs. Waar ben je naar op zoek? Warm klimaat? Rust? Wat voor werk doen jij en je man? Kun je tegen bureaucratie? Zo kunnen mensen je beter helpen met je zoektocht. Heb je ook budget om de landen misschien een keer te bezoeken?

Je kunt diverse sites bezoeken:

www.norsk.nl (emigratie naar Noorwegen)

www.canadabb.org (emigratie naar Canada, al kun je dat beter op basis van een werkvisum doen omdat je anders twee tot drie jaar kwijt bent met regelen)

In maart is er een emigratiebeurs in Nieuwegein waar veel Europese landen ook vertegenwoordigd zijn, evenals Canada, NZ, Oz en ga maar door. Kijk maar op www.emigratiebeurs.nl

• Louise

Nog een linkje van een leuke site over en voor expats:

www.wereldexpat.nl

• stippel

Pfff, de Bovenwinden… Dan zit je dus met alle Nederlandse regelgeving PLUS de regels van de Antillen van 5. En straks een omvorming naar Nederlandse gemeente (Statia en Saba) of Status Aparte op Sint Maarten (met weer nieuwe eigen regels, a la Aruba).

Zet hem op zou ik zeggen, maar overdreven regelgeving heb je overal.

• Claudia

Heb jou inmiddels wel een mail gestuurd, maar nog niks gehoord….

• Row3n4

Ik heb nog geen mail ontvangen Claudia…..

Wanneer heb je die ongeveer verzonden……

Claudia schreef:

>

> Heb jou inmiddels wel een mail gestuurd, maar nog niks

> gehoord….

• Claudia

op 29 november, naar dit adres:

row3n4@hotmail.com