Ik moet zeggen dat het een populair programma is en kijk zelf ook. Nooit van m'n leven zou ik meedoen, ook al zou het geld opleveren. De laatste aflevering was wel een aanfluiting met dat gezin dat zonder geld meent wat te kunnen beginnen in Portugal. Daarbij de brutaliteit om de familie om financiele steun te vragen. Ach ja, wat is nu 6 ton, zelf nog geeneens 600 € kunnen sparen, maar denk dan ook niet dat men dan vertrouwen wekt dat terug te kunnen betalen. Werkelijk je moet wel heel dom zijn om zo op TV te willen komen! Met alle respect voor vele anderen die de stap genomen hebben. Het gemis in dit programma vind ik de financiële kant. Men investeert en verdient geld als zelfstandig ondernemer. Het volgende jaar komen belasting en sociale lasten om de hoek, wat in veel landen toch wel tussen de 40 en 50 % van je winst is. Je moet dus heel wat omzet draaien om ervan te kunnen leven en werknemers zijn vaak onbetaalbaar. Dit wekt dan ook onhaalbare verwachtingen op bij de kijkers. Je moet toch echt een flinke financiële buffer hebben om te overleven of je moet als werknemer aan de gang kunnen. Ook het gedeelte van ziektekostenverzekeringen en dergelijke blijven erg wazig, ik vraag me wel eens af of al die mensen zich kunnen verzekeren in zo'n overgangsperiode dat zij niet werken maar wel aan het voorbereiden zijn. Zelf hebben wij 7 jaar geleden een lopend bedrijf overgenomen, dus dan is er direct inkomen en verzekering. Succes met het programma !