Emigreren nar Paraguay

  • Louise en Paul Subelack

    Sinds vandaag volgen wij dit forum, omdat wij ons voorbereiden voor emigratie naar paraguay. Veel, erg veel informatie hebben wij al op internet kunnen vinden, maar er ontbreken ons nog antwoorden op vele vragen.

    Is er iemand op dit forum die paraguay goed kent met name de wetten en regels.

    Kent iemand een betrouwbare makelaar waar wij contact mee kunnen zoeken voor het kopen van een huis?

    Bij voorbaat hartelijk dank, met vriendelijke groet

    Louise en Paul

  • Johan

    Hoi,

    Ik ben in september/oktober bijna een maand in PY geweest en heb ook plannen om daar heen te emigreren. (ergens in maart/april 2009 is mijn richtdatum)

    Wat bijmij gelijk opkomt als ik zoiets lees is het volgende;

    1: hoe goed is je spaans?? Ga er NIET vanuit dat veel paraguayanen engels kunnen….en de weinigen die wat Duits spreken wonen erg afgelegen in de chaco. Da's een verhaal op zich….Toen ik daar was heb ik welgeteld een persoon gezien die redelijk Engels sprak….maar voor de rest is het Espagnol…..espagnol….en ook nog Guarani als je veder weg gaat van el capital. Bedenk dat goed.

    2: Waarom Paraguay?? maw heb je vergelijkingsmateriaal in de zin van dat je al in andere landen in de regio geweest bent en/of langere tijd geleefd/gewoond hebt.

    Zelf ben ik nogal bereist vwb Zuid-Amerika dus ik weet waarover ik praat.

    Colombia vb is een erg mooi land maar ik zou er NOOIT willen wonen. Veder vielen ook Brasil,Costa Rica,Cuba, Argentinie en de Dom. republiek af voor mij om verschillende redenen.

    3) Wat wil je in PY gaan doen?? werken?? rentenieren?? eigen bedrijf opzetten??? effe toelichten graag. (mag ook naar mij persoonlijk als je niet wilt op het forum; alle correspondentie blijft vertrouwelijk uiteraard)

    4: HOE wil je emigreren??….alleen?? met je gezin (eventuieel met kids??)…da's ook nogal een verschil weet je. De scholen zijn niet echt goed te noemen daarzo….moet je dus privee school nemen voor je kroost en dat kan in de papieren gaan lopen. Tis maar dat je het weet.

    5) last but not least…..zijn jullie wel eens in PY geweest???? Ik zou iedereen aanraden EERST gewoon eens op vakantie te gaan in dat land. PY zelf is niet echt toeristisch en veel mogelijkheden in de turi sector zijn er mi dus niet.

    Zelf heb ik nu wat ingangen in PY en ook vrienden cq. kennissen (voor wat het waard is). Voordat ik naar PY ging heb ik bijna een jaar lopen te resercheren en info bijeen lopen te zoeken via internet en ook via mijn persoonlijke kennissenkring.

    De officiele regels zijn niet echt belangrijk….want zoals je weet is in PY genoeg te “regelen”met wat dinero;-)

    Het emigreren ansich is vrij simpel (je hebt niet veel papierwerk nodig)…..probleem is WIE in PY je zaak bij migracion gaat behandelen. EEn of andere advocaat…of jezelf??? Dat maakt ook nog wat uit. Ik weet dat somigen na 3 weken al een permanencia hadden….terwijl anderen al bijna een jaar (!) bezig zijn.

    Paraguay kwam voor mij gunstig uit de bus in vergelijk met 2 andere landen waar ikzelf eventueel heen wilde emigreren te weten Panama en Peru. Het enige NADEEL wat ik kan ontdekken is dat in PY geen stranden zijn:-( Tsja en als strand/zee liefhebber is dat pijn lijden….het zij zo. Voor de rest is PY veel goedkoper…vrijer en vooral zijn dingen (nog) ongecompliceerd.

    ik hoop van jullie te horen.

    suerte

    Johan

  • Jurjen

    Beste Louise en Paul Subelack,

    Beste John,

    Met betrekking tot emigreren naar Paraguay zou ik graag zsm jullie in contact komen?

    Kunnen jullie mij aub laten weten of jullie hier voor openstaan.

    Vriendelijke groet,

    Jurjen Schouten