inboedel verhuizen per zeecontainer

• bibi

Beste Mensen,

Wij gaan binnenkort emigreren naar Dubai en gaan onze inboedel per zeecontainer vervoeren nu hebben we al een bedrijf gevonden die dat gaat doen met een 20ft container.Maar nu belde het bedrijf vandaag op met de vraag hoeveel verhuisdozen we nodig hebben.Ik heb geen idee het gaat om een eensgezinswoning met 2 volwassenen en 2 kinderen.Heeft iemand een indicatie voor mij over hoeveel dozen je gemiddeld nodig hebt voor een gezin van 4?alvast bedankt voor de info,

• Laura

Als het een hele complete inboedel betreft..en je kinderen zitten royaal in het speelgoed….75/100 ongeveer.

Het lijkt veel, maar het gaat snel hoor en verhuizers hebben de dozen graag niet te zwaar.

• bib

beste Laura,

Bedankt voor je snelle reactie.De meubels worden uit elkaar gehaald en door het bedrijf verpakt dus meubels hoeven niet in dozen alleen persoonlijke zaken maar kan me geen voorstelling maken wat er allemaal in zo'n container past.Heb twee kids van 3 en 5 jaar dus wel aardig wat speelgoed ja had zelf rond de 50 gegokt maar ben blij dat ik deze site even raad pleeg want ik verkijk me er toch op hoeveel spullen je verzameld.In de offerte staat dat het verhuisbedrijf inpakt bedoelen ze dan alles of moet jezelf ook spullen inpakken.heb ik liever wel sommige zaken zijn toch persoonlijk.

• isanboer

Maak een goed archiefje wat er in de dozen zit,ook aantallen vermelden.

Als het verhuis bedrijf inpakt,zijn jullie verzekerd tegen breuk,e.d.

Doe je zelf een deel dan kan dat verwarring geven bij kalamiteiten,kijk eerst goed in je offerte,maar beter nog maak mondeling contact.

NB,voor Dubai weet ik het zo niet,maar er zijn landen met een invoer beperking op bv hout,leer en andere natuurlijke materialen,en zo kunnen ze dan ook schilderij kisten eisen met een gascertficaat,d.w.z. de beestjes die er in kunnen zitten zijn nu dood.

Beter voor INFO,dan straks met een probleem bij in en uit klaren te zitten.

SUK6

• Bianca

Wij hadden alles zelf gedaan, is toch vele malen goedkoper.

Ook wij hadden een 20 ft container en een vierde daarvan was leeg…

De meubels ging uit elkaar, kleren namen wij mee in koffers waarvan wij dachten dat wij die nodig hadden, de rest in dozen.

En zo wat alles ging in dozen.

Vind het toch raar dat men vraagt om het aantal verhuisdozen.

Wij hebben dit opgegeven op het moment dat alles in de container was geplaatst want toen kregen wij pas het volledige overzicht. Je zult zien dat er nog altijd dozen erbij komen dan dat je dacht nodig te hebben. Met de schatting tussen de 75 en 100 die iemand anders gaf, is een aardige benadering.

Nog een aantal tips van mij: wij hebben alle breekbare en kostbare spul extra goed ingepakt dmv “bubbeltjesplastic”.

Zorg dat de spullen goed stevig in de dozen zitten dmv extra krantenpapier als opvulmateriaal. De bovenkant van de dozen hebben wij verstevigd met extra karton om zo het gewicht van andere dozen op te vangen.

Wij hebben voornamelijk de bananendozen gebruikt omdat die het allerstevigst zijn. Je weet nooit wat er op zee kan gebeuren, zeker niet met stormen ed.

Enne, Dubai is dan toch vrij westers maar de UAE is en blijft een islamitsch land en je weet nooit wat er gebeurd tijdens de douanecontrole.

Het zou zomaar kunnen gebeuren dat zij jouw container uitpikken voor een extra controle op zoek naar visueel materiaal wat in strijd kan zijn met de islamitische gewoontes en religie.

ًWij hebben dat zo opgelost dat wat enigzins ook maar in aanmerking zou kunnen komen voor een evt inbeslagneming, wij dat in onze koffers hebben gestopt.

Dus kijk alle cd's, dvd's, tijdschriften, boeken ect ect extra goed na.

Heb je nog behoefte aan meer tips of iets dergelijks, laat het dan even weten.

Veel succes en sterkte!

• Patries

apart dat dat bedrijf geen inschatting heeft gegeven. Ik neem aan dat ze bij je thuis zijn gekomen om te kijken of het allemaal wel in een 20ft container past. Ik had zo'n 70 dozen en wij waren maar met zijn tweetjes. Dus ik zou inderdaad ruim zitten.

Als je zelf inpakt…..servies die stapel je niet maar zet je rechtop in de doos. Eerst onderop papier grof opgerold erin leggen en dan de borden rechtop (als in een vaatwasser) in de doos zetten en dan bovenop ook weer papier grof opgerold er bovenop leggen. Als je namelijk stapelt krijgt het onderste bord veel gewicht te verduren.

Wij hebben alle meubels uit elkaar gehaald en alles zelf ingepakt en alles is heel overgekomen.

Groetjes Patries

• bibi

Bedankt voor jullie reacties en tips heb daar echt wat aan.Heb vanmiddag het verhuisbedrijf gebeld en er bleek wat miscommunicatie te zijn.Zijn zorgen voor het in en uitpakken en monteren van de meubels.Ze hebben 2 dagen ingepland om de boel in te pakken.Ze wilden weten hoeveel dozen ik nu alvast wilden hebben om dingen te sorteren en uittezoeken dus heb er 20 gevraagd en die zouden ze bezorgen het echte inpakken wordt dus door het bedrijf gedaan.Het komt omdat een bedrijf in Dubai en in Nederland samen de verhuizing regelen en wij tot vandaag alleen met die van Dubai contact hadden en nu met die van Nederland wat ik zelf een stuk prettiger vind.

• stippel

Hee Bibi,

Wij hadden dat ook, dan kan je lekker gaan zitten toekijken hoe je hele boedeltje ingepakt wordt…. Ik werd daar heel zenuwachtig van en ben maar snel iets anders gaan doen. Maar relaxt is het wel!

Toen wij verhuisd werden is alles, op een spiegel na, heel aangekomen. En met die zeven jaren ongeluk is het ook erg meegevallen!

Succes met alles!

Stippel.

• sanne

Ik zie dat deze discussie van vorig jaar is maar ik ben benieuwd hoelang het verhuizen van de container bij jullie ongeveer duurde.

Wij verhuizen ook met 2 kinderen en ik hoorde dat het soms 1,5 maand kan duren voor de container aankomt.

groeten Sanne