Kandidaten gezocht voor Ik Vertrek!

• Floor

Ik Vertrek is weer op zoek naar enthousiaste gezinnen en stellen die gaan emigreren!

De redactie van het populaire emigratieprogramma Ik Vertrek is voor een nieuwe reeks afleveringen weer op zoek naar enthousiaste, bijzondere emigratieverhalen. Zijn jullie een gezin of stel dat op korte termijn Nederland voorgoed achter zich laat om iets nieuws op te starten in het buitenland? Lijkt het jullie leuk om gevolgd te worden door onze camera’s en lief en leed te delen met een dikke miljoen kijkers per week? Stuur dan nu een mail naar de redactie: ikvertrek@tros.nl of bel naar: 036-5241458. Bij voorbaat dank!

• Herman

… ´een gezin of stel'; alleenstaanden zijn kennelijk niet interessant genoeg ? Vreemd.

• isanboer

Gaan we weer huilie mensen zien dan :D:D:D

• stippel

Zo'n alleenstaande krijgt toch geen leuke crisissen (crises?) met haar of zijn partner! Is lang niet zulke leuke t.v.!

• Claudia

Wat ik jammer vind is dat “ik vertrek” al haast een kneuzencircus is geworden. Het zou ook eens leuk zijn als je een emigratieverhaal ziet wat eens positief verloopt. Ook daar is behoefte naar, niet alleen van die verhalen die bij voorbaat al gedoemd zijn te mislukken (geen ei kunnen bakken, maar wel een hotel beginnen).

Het thema “slecht afgelopende emigraties” is inmiddels toch al uitgemolken. Nu tijd voor wat leuks.

• Arbre de Rose

Helemaal mee eens; laat eens een positief verhaal zien, dat mensen helpt om deze stap te gaan zetten met meer kans op succes!

Claudia Schreef:

——————————————————-

> Wat ik jammer vind is dat “ik vertrek” al haast

> een kneuzencircus is geworden. Het zou ook eens

> leuk zijn als je een emigratieverhaal ziet wat

> eens positief verloopt. Ook daar is behoefte naar,

> niet alleen van die verhalen die bij voorbaat al

> gedoemd zijn te mislukken (geen ei kunnen bakken,

> maar wel een hotel beginnen).

> Het thema “slecht afgelopende emigraties” is

> inmiddels toch al uitgemolken. Nu tijd voor wat

> leuks.

• ernesto

Of het alleenstaanden of het alleen met “probleem-gevallen” gaat: het programma is vanaf het begin gemaakt door net afgestudeerden van de school van de Journalistiek of door stagieres. Mensen die denken een microfoon en een camera open te draaien, zonder enige vorm van editing en een rommelig product uitzenden. Het is door en door kleuters gemaakt.

• Claudia D.

Niet alleen dat het eventueel door kleuters is gemaakt, men is willens en wetens op zoek naar verhalen die gedoemd zijn te mislukken.

Daarbij heeft men zelf totaal geen stem in dat gene wat uitgezonden of zelfs verteld wordt. Ik begreep van mensen die het meegemaakt hebben dat dingen bewust negatief geïnsinueerd worden.

Ook als ik de tekst in de Televisier van aanstaande week lees over een uitzending donderdag, één en al negatieve ondertoon. Heel jammer.

Persoonlijk snap ik niet dat mensen er dan aan mee willen doen, want er is geen enkele onkostenvergoeding of financiële tegemoetkoming. Je droom wordt door de manier van programma maken dusdanig negatief neer gezet dat je je waarschijnlijk nooit meer in Nederland durft te vertonen.

Jaarlijks emigreren zoveel mensen. Misschien is het eens tijd om een fatsoenlijk programma te maken over dit onderwerp?